Opakované infekce močového měchýře

Dobrý den, je mi 21 let a už nějakou dobu se se mnou vleče zánět močového měchýře. Začnu hezky od začátku: První zánět jsem prodělala v 15 letech. Začalo to klasicky: pálení, pocit plného močového měchýře. Byla jsem přeléčena Triprimem a tím to haslo. Klid jsem měla až do svých 19 let. Tehdy jsem měla rok přítele a užívala HA. Potíže začaly na podzim, úplně stejné. Snažila jsem se to podchytit doma, neúspěšně a tak jsem skončila na pohotovosti, kde mi napsali Nolicin. Nezabíral a po 2 dnech léčby jsem začala zvracet..každou chvilku jsem lítala na záchod a byla naprosto nepoužitelná. Rada lékařky zněla- vydržte. Nolicin jsem dobrala, potíže nakonec po týdnu užívání odezněly, ale do týdne byly zpět. Byl mi napsán Triprim. Už po dvou tabletkách přišla úleva..ale ta netrvala dlouho. Sotva jsem dobrala poslední tabletku, na druhý den byl zánět zpátky. Doktorka mne poslala na urologii do nemocnice, kde mne nejdříve zprdli, že s tak banální věcí jako je zánět močového měchýře se přeci na urologii nechodí. Odebrali mi moč, udělali ultrazvuk a nasadili Clotrimoxazol. Zabral a já byla pozvána na kontrolu- opět odběr moči a ultrazvuk. Bylo mi sděleno, že lehký zánět tam pořád je a tak jsem na doléčení dostala Nitrofurantoin. Zároveň moč ještě poslali na kultivaci (výsledky byly negativní). Ten měsíc, kdy jsem užívala Nitrofurantoin byl nejhorší v mém životě. Padaly mi vlasy, bolely klouby, začala praskat zubní sklovina. Poslední týden užívání se objevila alergie, kdy mi otekla půlka krku, oči, objevila se vyrážka. Každopádně zánět byl pryč. Objevil se až zase zaa rok, v zimním období. DOstala jsem Triprim, zároveň s ním užívala Lichořeřišnici. Už po jedné tabletě Triprimu mi bylo skvěle. Léčba byla rychlá..a opět byl rok klid. Až teď. Zánět se objevil v listopadu, lékařka mi zase napsala Triprim. Ovšem vždy po polknutí tablety mne příšerně svědil krk. Bylo mi sděleno, že se nemám bát a lék dobrat. Po měsíci byl ale zánět zpátky. Chytlo mne to o víkendu, takže jsem utíkala na urologickou pohotovost, kde jsem opět dostala Triprim. No a o 3 hodiny později mne vezla rychlá do nemocnice. Po pozření první tablety mi natekl jícen, jazyk, oči, začla jsem se dusit. Napíchali mne injekcema a na druhý den pustili domů. Obvodní lékařka mi napsala naslepo Ciplox, po kterém se objevilo bodání v močové trubici i mimo močení. Vlastně, při každém kroku, který udělám mne zařeže v levé části močové trubice. Problémy s močením už přes měsíc nemám. Jen občas ta močová trubice. Na urologii se mc hrnout nechci, už mám panickou hrůzu z lékařů a z možných vyšetření (cystoskopie apod.- tu bych asi v plném vědomí nezvládla, jelikož se mi dělá zle i při pohledu na pouhé gynekologické křeslo). Po gynekologické stránce jsem prý zcela v pořádku (výtěry, ultrazvuk..) Už mám strach požít jakékoliv léky, protože vždy je mi tak hrozně, že se týden nemůžu hnout z domu..a to teď nepřipadá v úvahu, jelikož musím chodit do školy a už tak mám hodně zameškáno. Napadlo mne, zda infekci nezpůsobují Mykoplasma či Ureoplasma, ale na urologii mi bylo řečeno, že na 90% ne, protože ATB zabírají hned (takové vysvětlení se mi sice nezdá...). Nebo snížená imunita? Už je to opravdu obtěžující, i když nemám žádné problémy, neustále jsem ve strachu a děsím se chvíle, kdy musím jít na záchod. Bojím se, že opět přijde to příšerné pálení a řezání.. Předem děkuji za radu.

Odpověď odborníka:

V případě, že se znovu infekce objeví, měla by být vyšetřena moč kultivačně k zjištění původce infekce. Léčba dle citlivosti by měla být sedmidenní, pokud se při opakování infekce zjistá stejný původce, léčba se prodlužuje na 6 týdnů. Gynekologické vyšetření je nutné, a to včetně kultivace z pochvy, která bývá často zdrojem potíží. K posílení imunity proti infekcím způsobeným Escherichií Coli působí praparát Uro-vaxom. Obecně k posílení imunity je vhodný Wobenzym. Vyšetření na pohlavně přenosné infekce by přeci jen bylo vhodné - cestou gynekologa nejlépe. Možností je i dlouhodobé braní jedné tablety antibiotika denně. U Vás je i velmi pravděpodobná souvislost s nechráněným pohlavním stykem. Zde jsou možnosti - používání kondomu, po sexu se jít hned cíleně vymočit a omýt genitál, vždy po sexu užít preventivně tabletku antibiotika. Pokud by nic z výše uvedeného nezabralo, je více než vhodné provést cystoskopii. Garantuji Vám, že se jí nemusíte obávat - ženy mnohdy ani vyšetření necítí.

MUDr. Jan Vašinka
MUDr. Jan Vašinka

Specializace: Urologie

 
Líbí se vám odpověď?
+4 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
Chronický zánět MC | Od: Jana V. | 16.5.2016 06:49
Přečetla jsem si v diskuzi vaše trápení
Ivetko,prožívám totéž,je mě ale 70 let,jsem ještě
plná života,mám zájem o vše a tato choroba mě
užírá.Hlavně jsem se poučila odpovědí p.Mudr.Jana
Vašinka,jehož rad si velmi vážím.Udivilo mě,že si
můžem brát antibiotika ,když máme pocit,že se to
vrací sami.To jsem nevěděla,zkusím to.Bývala
teorie,že,když se ATB nedoberou,už potom
nezabírají při jiném onemocnění atd.Bylo by to
dobré,kdyby to pomohlo.Přeji vám Ivetko
uzdravení,jste ještě mladá.
reagovat
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x