Oranžové zbarvení jazyka

Už asi 2 měsíce mám neustále oranžový povlak na jazyku. Denně ho dvakrát odstraňuji, ale během několika hodin je zpátky. Zkusil jsem si zajít na ORL, ale tam mi lékařka řekla, že to nic není a poslala mě pryč. Nějakou dobu jsem to ignoroval, ale začíná mě to poměrně obtěžovat, je to celkem ohavné a navíc se mi poslední dva týdny začaly objevovat taková brázdy na straně jazyka a později i na jeho špičce. (Ty jsou však vidět jen při mírném roztažení jazyka pomocí prstů.) Můj dotaz zní: Opravdu je něco takového normální? Dá se s tím něco dělat? Jsem nekuřák a nejím potraviny, které mohou takto barvit. (Tento dotaz jsem tu původně směřoval opět na ORL, ale odpovědí mi bylo, že to spadá do kompetence zubních lékařů...) Děkuji za odpověď. Kristián

Odpověď odborníka:

Dobrý den, děkuji za Váš dotaz. Povlak jazyka je o něco vyšší oproti normě, ale nejedná se o žádné drama. Neužíváte dlouhodoběji například inhalační kortikoidy, které zvýšený povlak mohou způsobovat (po aplikaci je třeba si ústa vypláchnout), máte dostatek železa a vitaminu skupiny B-komplex a vitaminu E? S pozdravem, Jan Stuchlík

MUDr. Jan Stuchlík
MUDr. Jan Stuchlík

Specializace: Zubní lékařství
Pracoviště: Dentální klinika Jan Stuchlík

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x