Ostropestřec mariánský a jeho úžívání

Dobrý den, bohužel musím brát více léků (HA, léky na deprese a úzkost) a bojím se, aby mi nezatěžovaly játra. Od známého mi byl doporučen Ostropestřec Mariánský. Koupila jsem si ho v lékárně v čaji ale po jeho užití cítím slabou bolest břicha a nevolnost (nezvracím). Teprve s ním začínám, může to být tedy jen nějaká počáteční reakce, která potom vymizí a můžu tedy pít čaj i nadále nebo ho mám vysadit? Nemůže mi nějak ublížit? Nevadí, když společně s ní užívám HA a antidepresiva a opravdu čaj játrům pomáhá? Děkuji moc za radu!

Odpověď odborníka:

Dobrý den Adélo, pokud Vám čaj nedělá dobře, a při jeho přípravě postupujete správně, tak jej vysaďte. Pokud bude chtít Ostropestřec užívat dále, můžete vyzkoušet jinou formu, např. tinkturu. Co se týče jeho účinků, nejsou vědecky dostatečně podloženy, ale jako prevence Vám uškodit nemůže. Interakce s léky není známa, můžete jej užívat i s HA a antidepresivy.

Mgr. Martina Ševčíková
Mgr. Martina Ševčíková

Specializace: Nutriční poradenství
Pracoviště: Nutriční poradna Obezitologická ambulance MUDr. Robina Urbánka, Zlín

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x