Otužování

Dobrý den, dnes jsem dostala odpověď na svůj dotaz ohledně způsobu otužování a konkrétně zda neškodí ráno šlapat (na rotopedu :-) ) a po "oražení" vlézt do venkovního bazému s vodou 14 stupňů C, rychle zaplavat a ven. Děkuji za odpověď, ale neuspokojila mě úplně. Že je otužování přínosné, vím. Nechci trhat teplotní rekordy, cca minutu rychlého pohybu v bazénové ledárně provozuji místo studené sprchy, kterou jsem dosud používala, víc mě to baví. Saunu "beru" od října do května 1x týdně. Takže asi otužuji postupně. Jádro dotazu bylo, zda po tom rotopedu do vody či ne. Bylo to označeno za nepříliš šťastné, ale nevím pořád proč a prosím o vysvětlení a radu, dá-li se spojit ranní cvičení s otužováním (ať je to už minuta v ledové vodě nebo pod stejně ledovou sprchou). Ještě pro informaci, je mi 57 let a a mám tachykardii, po dohodě s kardiologem zatím neléčenou. Předem děkuji. Hana

Odpověď odborníka:

Dobrý den, cvičení na rotopedu vede ke zrychlení srdeční činosti více než pohyb v sauně. Mohlo by se proto teoreticky (ale možná i prakticky - poraďte se se svým kardiologem, který zná Váš zdravotní stav) stát, že následnou koupel, která má za následek další zatížení oběhového systému, by srdce nemuselo "ustát", tj.že byste mohla například omdlít nebo mít i závažnější obtíže typu celkového selhání srdeční činnosti. Doporučuji alespoň neskákat do bazénu hned po skončení cvičení na rotopedu, aby Vaše srdce mělo čas zpomalit (na kolik tepů za minutu, to je dotaz na Vašeho kardiologa).

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
Zkušenosti | Od: sportovec | 1.11.2008 21:32
Otužování chce postupnost. Začal jsem v létě plavat ve Vltavě - tehdy 17st (srpen). Voda mi připadala studená, nejdřív jsem byl ve vodě 1-2min, pak jse prodloužil na 3 min, 2x 3 min, 7 min - postupně 16min/16stupnů. Moje zkušenost - chce to postupně, nejlépe denně. Po vynechávce snížit dávku.
Jednou měla voda těch 14 st, vypouštěli z přehrady. 9 min, bez problémů. Je dobré jí do vody prohřátý, není to nutné. Po vylezení je dobré se prohřát. Možná si trošku zašlapat spíš potom. Minuta celkem nic není, zdravý člověk by ji zvládl i teď, kdy voda má 6-10 st.
reagovat
 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: