Pálení v oblasti močového měchýře

Dobrý den, chtěla bych se zeptat prodělala jsem zápal plic (28 dnů na antibiotikach). Od té doby pociťuji pálení v oblasti močového měchýře. Nevím, jestli to spolu může souviset. Při močení nemám žádné problémy, akorát se mi během dne dostavuje již zmíněné pálení. Navštívila jsem obvodního lékaře, který mi předepsal Nitrofurantoin-ratiopharm, ale ani po těchto antibiotikách to neodeznělo. Na gynekologii jsem byla, paní doktorka mě prohlídla a řekla že gynekologicky vypadám v pořadku. Tak nevím co dál. Děkuji vám za odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, Soňo. Nejspíš se u Vás dlouhodobou antibiotickou léčbou "vypěstoval" multirezistentní kmen ( s velkou pravděpodobností Escherichie coli) v močových cestách. V první řadě je třeba provést kutlivační vyšetření RANNÍ moči se stanovením mikrobilální citlivosti infekčního agens k antibiotikům a terapii pak dál vést dle výsledku kultivace ( trvá tak 2-3dny). K podpůrnným opatřením patří dostatečný pitný režim (min. 2litry tekutin/den), dále pak lze užívat brusinkové preparáty či lichořeřišnicové kapky (po dobu 7 dnů).

MUDr. Michaela Bobelová
MUDr. Michaela Bobelová

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Dialyzační a nefrologické centrum při NsP Havířov

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: