Pálí, štípe, píchá...

Dobrý den, Jako dítě jsem míval ekzém, který zmizel a znovu se objevil až ve 21 letech. Alespoň byl tak diagnostikován. Začal na dolních končetinách, když jsem běhal na pláži ve Francii (bos) a velice intenzivně. Nárty zrudli a kvůli svědění jsem ani neusnul. To na pár měsíců zmizelo a vrátilo se to jako normální běžné svědění (v noci i přes noc jsem se škrábal do krve). Z nártů se to rozšířilo na celé dolní končetiny, ruce, předloktí- poté celé paže, ramena a celé tělo… To vydrželo asi půl roku a velice mi vadila teplá voda (sprcha)- v Oblasti ramen se během sprchování objevili červené mapy. Které svědili a pálili. Na prstech se mi tvořili vodnaté, svědivé puchýřky. Byli mi předepisovány různé krémy po kterých mi jen naskákalo akné. Nyní nemám problémy s vodnatými puchýřky a svědění také výrazně ustoupilo. Ale v různých situacích, mě pokožka na zádech začala pálit, štípat a píchat. Nejedná se o svědění a nevím jak přesně to mám popsat. Je to jako kdyby mou kůži někdo roztahoval a ona praskala. Je to jako bych hořel. Nejprve se problém objevoval pouze na zádech – poté i hrudníku a břiše a nyní už mírně na horních končetinách a dokonce obličeji. Po chvíli velice nepříjemného pocitu se na postižených místech začínají tvořit růžové fleky (mapy), ale není to výrazná vyrážka. Nepodařilo se mi bohužel vysledovat příčinu, a proto píšu. Nemyslím, že je to spojené s nervozitou nebo vypjatými situacemi i když to tak nejprve vypadalo. Také jsem myslel, že by mohl být problém s potem, protože dost často sportuji, ale postihne mě to spíš před výkonem (rozcvička nebo mírný pohyb) – ale když se doopravdy potím- problém nemám. Stává se to například při rychlé chůzi- jsem-li teple oblečený. Téměř vždy při nácviku choreografie ke zkoušce. Nevysledoval jsem problém ve stravě. V určitých životních situacích se fleky na těle a škubání končetin kvůli nepříjemnému a velice intenzivnímu pocitu, který ani neumím popsat- prostě nehodí. Děkuji za jakoukoli radu.

Odpověď odborníka:

Mohlo byste zkusit dlouhodobě užívat antihistaminika. Ale váš problém je dosti svízelný, bylo by vhodné řešit vlastní příčinu a ne jenom projevy. Protože atopii moderní západní medicína vyřešit neumí, doporučuji navštívit lékaře, který by se věnoval celostní /čínské medicíně a akupunktuře.

MUDr. Eva Dogoši
MUDr. Eva Dogoši

Specializace: Dermatovenerologie
Pracoviště: Soukromá kožní ambulance

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: