Panická ataka

Dobrý den, již delší dobu mám nepředvídatelné stavy úzkosti, buší mi hrozne srdce, mám pocit, že mám závratě, sucho v krku, třes v rukou, někdy i nohou, přijde mi, že nestačím s dechem, občas se přidá nechutenství. Někdy jsem celý den v pohodě, jindy mam tyto stavy třeba třikrát za den. Občas mi tyto stavy začnou, když se posadím (ale ne vzdy), když se začnu hýbat, tak to pomalu odezní, ale taky jen někdy. Nemusím být ani ve stresove situaci, třeba staci čekat někde ve frontě a přijde to na me. Většinou se snažím odlákat pozornost na nějaký pohyb, ale ne vzdy to pomůže. Mam menší skoliosu, takže cvičím, tak od ni to asi nebude. Četla jsem na internetu o panické atace, tak by me zajímalo, zda by to nemohlo souviset s ni. Nechci ale dělat unahlene závěry, můze to byt něco jiného, nebo taky nic a ja ze sebe dělám zbytečně hypochondra. Kolegyně říkala, že to muže být od nervů z prace (dělám brigadne postovni dorucovatelku). Chtěla bych ale slyšet názor odborníka. Děkuji moc.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, vážená Kristino, chcete-li nějaké odborné pojmenování, pak ano, dalo by se hovořit o panické úzkosti. Řešit ji můžete ve spolupráci s psychiatrem, kde nejspíš obdržíte zklidňující léky. Ty však nemusí odstranit příčinu Vašich potíží. U psychologa se zase můžete dozvědět, jak tyto stavy zvládat a jak s nimi žít. Já bych Vám pro začátek ještě doporučila vyzkoušet soubor následujících kroků: doplňte do organismu minerální látky, zejména hořčík (ten spolu s vápníkem) a zinek, pokud možno hlavně formou vhodných potravin, tyto prvky obsahujících. Po určitou dobu užívejte každý večer vitamin B. Pravidelně rozcvičujte páteř, zejména hrudní. Denně navečer provádějte 30 - 60 minut venku na vzduchu nějakou dynamickou aktivitu - rychlou chůzi, běh, jízdu na kole apod. Přes den praktikujte opakovaně vždy několik minut tzv. "ještěrčí dech". Udržujte zásadité pH organismu. Pomoci si můžete také meditacemi či cvičením jógy. Vyhněte se užívání návykových látek vč. alkoholu. V případě nástupu úzkosti zopakujte několikrát velmi dlouhý, pomalý (nekonečný) nádech a výdech. Tento byste si měla předem nacvičit v obdobích klidu. Možná Vám nezabere hned napoprvé, ale postupně určitě ano. Kdyby toto všechno nezlepšilo Váš stav, je tu ještě alternativní (sebe)léčba pomocí tzv. autopatie, což je nenáročná metoda, která si s úzkostmi aj. dokáže dobře poradit. Dále je možné posílit stabilitu Vaší psychiky také tím, že se terapeuticky zpracuje období, které rozvoji úzkostí předcházelo - dosti často tam bývají nějaké stresující události a faktory; zde bych Vás odkázala na regresního terapeuta, který se zabývá hlubinnou abreaktivní psychoterapií. Možností, co podniknout, je tedy celá řada a je na Vás, co zvolíte. Internet poskytuje dostatek informací ke všem zmíněným tématům. Věřím, že se vše brzy vyřeší k Vaší spokojenosti.

Mgr. Lada Skulilová
Mgr. Lada Skulilová

Specializace: Psychologie
Pracoviště: Soukromá psychoterapeutická poradna Lipník nad Bečvou

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Zarudlé oči: na vině jsou plísně, alergeny i viry
Články: Zarudlé oči: na vině jsou plísně, alergeny i viry
Zánět spojivek neboli...
Odborníci tvrdí: marihuana není pro glaukom řešením
Články: Odborníci tvrdí: marihuana není pro glaukom řešením
Zelený zákal neboli glaukom...
Denzitometrie
Články: Denzitometrie
O pacienty, u kterých byla...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Mravenčení končetin – pouze nepříjemný příznak?
Články: Mravenčení končetin – pouze nepříjemný příznak?
Brnění je nepříjemný pocit...
Pozor na škrkavky!
Články: Pozor na škrkavky!
Škrkavka dětská, latinsky...
7 800 Tipů kam na výlet z celé ČR
Turistikou ke zdraví s Turistika.cz
Naposledy čtené: