Panické ataky

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat co jsou to panické ataky a jak se dají léčit a jestli je možnost úplného vyléčení.Děkuji za odpověď

Odpověď odborníka:

Panické ataky zahrnují intenzivní příznaky a pocity strachu. Ačkoliv hlavní příznaky se u jednotlivců liší, zejména se jedná o bolesti na hrudi, pocity dušení, závratě, třes, bušení srdce, pocení, nevolnost, sucho v ústech, pocity neskutečna (tzv. depersonalizace). Téměř konstantně prožívá většina pacientů sekundární strach ze smrti, ztráty kontroly nebo zešílení. Ataky trvají většinou do 30 minut a nejsou vázány na žádnou okolnost, tudíž jsou nepředvídatelné. V populaci jsou časté, až u 12% lidí. Panické ataky také předpovídají vývoj dalších duševních poruch, jako jsou úzkostné poruchy a deprese. Ke stanovení diagnózy panické poruchy by se závažné záchvaty paniky měly objevovat v období přibližně jednoho měsíce. Panická porucha je léčitelné onemocnění, včasná léčba může zabránit rozvoji chronicity a komplikací. Existují účinné psychologické a farmakologické prostředky, většinou se používá jejich kombinace. Léčba je dlouhodobá, pravděpodobnost návratu je vysoká.

 
Líbí se vám odpověď?
+4 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
podpora | Od: Kamil Vavrek | 1.10.2009 13:30
Chtěl bych se vyjádřit k panickým stavům a vůbec k pocitům, které se velmi špatně snáší.
Znám tyto stavy a snažil jsem se přijít na to, jak se s nimi vypořádat. Byl jsem také kdysi v léčebně a myslel jsem si , že je všechno ok. Dostával jsem jen oblbováky a prostřednictvím individuální a kolektivní diskuzi jsem si mohl dát věci do pořádku. Takže jsem si vše koncepčně uspořádal. Je to sice dobře, ale není můj problém vyřešen.
Je důležitý se těchto stvů nebát, přestože jsou nepříjemné. Nejde o smrt a ani o nějakou hrůzu. Je to jen přetížení - negativní přetížení. Lze toto negativní přetížení využít k učení sebe sama. Panické ataky, jak tomu říkají odborníci se skutečně nedají předvídat, ale neexistuje nic a nikdo, kromě nás samotných, kdo je vyvolává. Vyvolá to vždy naše "vědomí". Pokud se budeme snažit očišťovat vědomí (okamžik našeho prožívání), učíme se nejen začít myslet pozitivně, ale i prevetnitvně předcházet depresím a jiným úzkostem.
reagovat
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: