Pečivo a přílohy

Dobrý den, ráda bych se zeptala jaké pečivo je vhodnější jíst, zda rohlíky či chleba a také zda bílé, nejaké se zrníčky a nebo tmavé s nejakou určitou moukou. Třeba aby výrobek obsahoval žitnou mouku,.. chtěla bych sii dát pozor děkuji Pak také takový žebříček vhodných příloh - třeba brambory, rýže, luštěniny, těstoviny,.... Mám občas problém že se po jídlo dost dojídám Tedy poslední dotaz - co je vhodné a zároven zasytí - moc děkuji

Odpověď odborníka:

Určitě všechno celozrnné pečivo!! Bílé raději minimalizujte - je tvořeno z mleté pšeničné mouky. Mouky jakékoli jiné jsou zdraví prospěšnější - žitná, ovesná, špaldová /druh pšenice/, ale existuje i mouka rýžová, kukuřičná, prosná, pohanková /třeba na palačinky/, kamutová /také druh pšenice/, amarantová, sojová, ale ty byste využila asi jen, kdybyste si pečivo chtěla péct sama doma. Výborná je k tomuto účelu pekárna na chleba, automatický výrobek a chléb je z ní skvělý a lze ji použít i na míchání těsta na rohlíky nebo housky, ale třeba v ní i péct sekanou a nebo jednoduchý sladký koláč. Na netu najdete mnoho receptů. Pokud se po jídle dojídáte, nemělo vaše jídlo dostatečné množství bílkovin /maso, sýry, luštěniny/, a proto máte asi hlad. Přílohy obsahují mnoho rychlých cukrů a ty navodí rychlý pokles glykemie (hladina cukru) v krvi a poté máte pocit hladu. Dodejte k jídlu více bílkoviny a nebudete se dojídat. Přílohy jsou téměř všechny rovnocenné, důležitá je skladba potravin na talíři - vyvážený poměr bílkovin, cukrů a tuků, hodně zeleniny. Zkuste si vyhledat poradce pro stravování - výživový poradce nebo dietní poradce (synonyma), měl by vám poradit a nasměrovat vás. Přeji vám hezký den.

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: