Petechie?

Dobrý den, pane doktore. Můj "problém" spočívá ve tvorbě malých světle červených teček (jakoby krevních výronů malých cévek) na kůži rukou a nohou. Na internetu jsem se dočetla, že se může jednat o petechii, která může být projevem různých autoimunitních, ale i onkologických problémů. Mohou být tyto problémy způsobeny i léky - antidepresivy (Asentra)? Tyto "tečky" na kůži jsem měla již dříve, ale ne v takovém rozsahu jako nyní. Tvoří se nové,a le stávající nemizí. Moje matka trpí poruchou srážlivosti krve, takže se chsi zeptat, zda by toto mohlo být dědičné. Četla jsem, že se může u petechie jednat o trombocytopenii a další problémy krvetvorby ale například i leukémii. Co byste mi doporučil jako další postup? Mám navštívit obvodního nebo kožního lékaře? Testy krve jsem měla nabrány cca před měsícem, ale jednalo se o krevní testy na hypofunkci štítné žlázy, takže nevím, o čem všem mohou takto zaměřené testy vypovídat. Musím absolvovat testy speciálně na trombocyty a leukocyty? Děkuji Vám předem za odpověď. Informace z internetu mě trochu vylekaly vzhledem k tomu, že se může jednat o závažné onemocnění a stále přemýšlím, zda problém konzultovat s lékařem. Děkuji Vám předem za odpověď. S pozdravem Lucie

Odpověď odborníka:

Dobrý den, doporučuji obrátit se na Vašeho praktického lékaře, který Vás s největší pravděpodobností odkáže na příslušné pracoviště, v tomto případě hematologické. Minimálně vzhledem k přítomnosti poruchy srážlivosti v rodině by bylo dobré vědět, zda jste tuto poruchu nezdědila. Dále se může jednat o alergickou reakci na nějaký nově nasazený lék, nebo i látku, s kterou jste dříve nebyla v kontaktu.

MUDr. Tomáš Pluhař
MUDr. Tomáš Pluhař

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: VFN Praha

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: