Pigmentové skvrny v obličeji.

Dobrý den, před 4 lety jsem změnila antikoncepci a následně se výrazně opálila v obličeji při lyžování v Alpách. Od té doby jsem antikoncepci vysadila, otěhotněla, porodila a nyní jsem již 15 měsíců po porodu (bez antikoncepce, kojení do 13 měs.) a v obličeji (čelo, lícní kosti, kolem nosu) mám neustále velké pigmentové skvrny. Dříve jsem dost trpěla na akné. Nyní jen občas. Chtěla jsem Vás poprosit o radu, zda je nutné vyhledat lékaře nebo mohu začít bojovat se skvrnami sama a pokud ano, tak jak ??? ...a zda mě návštěva lékaře nedovede ke stejným přípravkům jako pouhá návštěva lékárny nebo jestli existují přímo léky (masti) na pigmentové skvrny předepsané pouze lékařem ??? Omlouvám se, můj dotaz je zřejmě zmatený a směrovaný jen jako následek antikoncepce, ale po zkušenostech "z okolí" nemám jiného jmenovatele. Děkuji a přeji krásný sluníčkový den. Lucka :o)

Odpověď odborníka:

Dobrý den, podle toho co popisujete se může jednat o pigmentové skvrny způsobené hormonální dysbalancí. Rozhodně bych tedy doporučoval návštěvu lékaře před léčením doma. Lékář Vám totiž s jistotou řekne, jaký je původ skvrn a jak je lze co nejefektivněji odstranit. Navíc některé léky a masti jsou pouze na předpis, takže by Vám je v lékarně stejně nevydali. Léčením doma si můžete celý problém jen zhoršit. Hezký den.

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: