Plnohodnotné bílkoviny

A je v sóji vyvážený obsah bílkovin potřebných pro zdraví člověka? A jestli víte, kolik musí člověk sníst když chce být vegan?

Odpověď odborníka:

Dobrý den Jirko! Bílkoviny obsažené v sóje se svým složením hodně přibližují bílkovinám živočišného původu, ale na rozdíl od masa má sója méně některých esenciálních aminokyselin (methoninu a cystinu), které si tělo neumí samo vyrobit. Proto je vhodné sóju kombinovat s obilninami, ve kterých tyto aminokyseliny obsažené jsou. Velkou nevýhodou je malá využitelnost železa obsaženého v sóje a také to, že neobsahuje vitamín B 12. Veganství (tedy vyloučení všech potravin živočišného původu, včetně mléka, mléčných výrobků a vajec) je dost náročné na správnou skladbu jídelníčku, doporučovala bych vám váš jídelníček konzultovat s nutričním terapeutem. Hezký den.

MUDr. Petra Řeháčková
MUDr. Petra Řeháčková

Specializace: Všeobecné lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: