Podezdření na androgenní alopecii

Dobrý den, paní doktorko. Mám dlouhodobý problém s vypadáváním vlasů. Už asi rok po vysazení HA (Lindinete, Vreya) s užívám asi 4 roky, mi začaly padat vlasy. Chodím od doktora k doktorovi a žádný mi zatím nepomohl. Byla jsem s tímto problémem na kožním. kde mi panní doktorka předepsala Verospiron, Alpicort kožní roztok, Methionium 0,3+Gelatina 0,2. Po oznámení, že Verospiron mi způsobuje potíže, mi oznámila, že musím užívat jedině hormonálni antikoncepci- doporučila mi Jagee(s antiandrogennim účinkem)Ovšem jsem z větší části proti,ale zas emi to přislo jako dobré řešení, než být plešatá. Tak jsem souhlasila, už skoro měsíc ji užívám a mám koupenou na čtvrt roku tuto antikoncepci. Jsem studentka vyšši zdravotnické školy a mám asi jiné názory než většina normální populace. Nejsem zastáncem antikoncepce. A tak bych chtěla poradit za kým si mám zajít, zda to řešit s endoktinologem?Také jsem se léčila jako malá se štínou žlázou a užívala Euthyrox, ovšem aktualní hodnoty jsou v této oblasti v pořádku. Mám akorát zvýšený testosteron. Také nedostatek Fe. Jinak mi z krev. testů nezjistila nic závažného.Ani rakovinu. Nevím, zda je za potřebí nějaké širší vyšetření. Jsem už bezradná. Moje třídní mi doporučila zajít za endokrinologem, i moje spolužačka má podobný problém a tvrdila, že ji právě endokrinolog pomohl. Antikoncepci samozrejmě neužíva. Moc děkuji za vaši radu:)

Odpověď odborníka:

Dobrý den, padání vlasů může mít sto a jednu příčinu, vlasy jsou odrazem stavu celého organismu. Na příčinu jejich vypadávání se často nepřijde. Může to být nedostatek nějaké látky, stres, autoimunitní příčina, hormonální nerovnováha...Pokud se jako příčina jeví nadbytek androgenů, pak skutečně jiná léčba, než antikoncepce není příliš účinná. Vyzkoušet můžete ještě fytoetrogeny (např. Sarapis) nebo Fin Prostis - obsahující výtažky ze zakrslé palmy, který blokuje přeměnu dihydrotestosteronu na testosteron. Vhodné jsou také doplňky s kolagenem. Za vhodné bych považovala zásadním způsobem upravit stravu, vyloučit alkohol, uzeniny, sladkosti, nezdravé tuky. Vyhýbat se stresu, pokud to lze :-). I to železo může mít zásadní význam. A tak na tři měsíce udělat dobře vašim játrům výtažkem z ostropestře mariánského a ledvinám např. Jančovým ledvinových čajem. Více vám bohužel poradit nedokážu. Přeji hodně štěstí a brzy zase hustou kštici :-)

MUDr. Martina Rosická, PhD.
MUDr. Martina Rosická, PhD.

Specializace: Endokrinologie
Pracoviště: ENDOCARE s.r.o. (Endokrinologie a obezitologie)

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x