Postupné odvykání od léku

Vážená paní doktorko,obracím se na Vás s prosbou.Již delší dobu cca 3 měsíce pravidelně užívám lék diazepam 10mg.Nyní bych s tím chtěl skončit, nicméně najednou to nejde.Mohla by jste mi prosím sepsat plán, jak mám postupně snižovat dávky až na 0.Byl bych Vám moc vděčný,neboť s prominutím to svinstvo nechci v životě vidět.Děkuji za kladnou odpověď a přeji hezký den.Mirek

Odpověď odborníka:

Milý pane Mirku, odpusťte, prosím, že Váš dotaz tak trochu obcházím. Lék Diazepam není moudré jednoznačně označit za "svinstvo", je jen zapotřebí jej správně používat.
Předpokládám, že Vaše cesta k používání benzodiazepinu měla svou původní příčinu, snad jste hledal prostředek ke zmírnění úzkosti, napětí, navození spánku?
Pravděpodobně jste nyní dospěl k závěru, že svá trápení chcete řešit jinou formou, to je na jednu stranu chvályhodné, na druhou ošemetné. Rozhodně není dobré jednat na vlastní pěst. Diazepam je lék vázaný na předpis, tedy některý lékař ví o příčině, která Vás vedla k aplikaci, Tento terapeut Vám jistě bude schopen pomoci překlenout jinými vhodnějšími léky období, kdy se Vaše demaskované obtíže mohou znovu ozvat. Vysazování léku s návykovým potenciálem je proces velmi individuální, rozhodně není dobré jej řídit "na dálku", je zapotřebí osobního kontaktu pacienta s ošetřujícím lékařem.

MUDr. Barbora Heřmanská
MUDr. Barbora Heřmanská

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x