Praskání kůže na rukou

Dobrý den,již delší dobu mi praskají konečky-polštářky prstů na rukou,často až do krve.Kožní mi předepsala masti s kortikoidy,ale ani ty nepomáhají.Vyšetření krve- minerálů v normě.Nevíte příčinu mojích potíží,může to být i z nedostatku tekutin? Děkuji mnohokrát za odpověd. Fojtů

Odpověď odborníka:

Jde buďto o projev atopického exzému nebo o extrémní poškození ochranné kožní bariéry ( např. opakoavným máčením, saponáty atd.). Kortikoidy v tomto případě nejsou moc vhodné, hlavně ne dlouhodobě. Intenzivně promazávejte, co nejméně máčejte, do prasklin použijte např. Framykoin na noc a přelepte náplastí. Z kortikoidů doporučuji přejít na nekortikoidní imunomodulátory (Protopic).

MUDr. Eva Dogoši
MUDr. Eva Dogoši

Specializace: Dermatovenerologie
Pracoviště: Soukromá kožní ambulance

 
Líbí se vám odpověď?
+6 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: