Pravděpodobnost vzniku trombózy při užívání warfarinu

Dobrý den, Pravidelně užívám warfarin (7,5) denně a ředění mám stabilizované už víc jak rok. Měla jsem předtím 2x trombózu v levé pokolení žíle s následnou embolii plic. Poprvé před deseti lety jsem měla nohu oteklou a bolavou, podruhé jsem vůbec bolesti v noze necítila. Od té doby beru warfarin. Nyní mě opět začala levá noha pobolívat. Je možné že se přes warfarinizaci Trombóza mohla znovu vytvořit? Jsem objednaná na kontrolu na cévní příští týden.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, pokud máte vyrovnané hodnoty INR (Quick - test na warfarin), je tromboza málo pravděpodobná. K vyloučení trombozy je idální ultrazvuk. Pokud by se ty bolesti zhoršily, běžte na pohotovost nebo akutně k praktickému lékaři,odkud vás mohou poslat na ultrazvuk. ¨ Hodně zdraví!

MUDr. Veronika Kaššovicová
MUDr. Veronika Kaššovicová

Specializace: Hematologie a tranfuzní lékařství
Pracoviště: Hematologická ambulance Nemocnice Jablonec nad Nisou

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x