Prednison

Dobrý den,trpím 4 roky ulcerozní kolitidou,nyní došlo ke zhoršení a byl mi nasazen Prednison,nejdříve 60mg/den,potom se dávkování snižuje o 10mg týdně.Mám prý počítat s asi půlročním užíváním.Mohou se už v této době projevit nežádoucí účinky nebo by užívání muselo být dlouhodobější?A jaké jsou ty nejčastější?Vím,že je to určitě individuální záležitost,přesto prosím o odpověď.Děkuji.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, jak jste sama napsala, reakce je opravdu velice individuální. Mezi nejčastější nežádoucí účinky pak patří : zvýšený pocit hladu se zvýšením tělesné hmotnosti, zažívací obtíže jako nevolnost, zvracení, bolest v břiše, dále se může objevit měsíčkovitý obličej, nahromadění tuku na krku a trupu, akné (trudovina), neklid, poruchy spánku, změny nálady atd. Hezký den.

 
Líbí se vám odpověď?
-1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: