Přetrvávající nachlazení

Už dva měsíce mě trápí nachlazení. brala jsem ATB Augmentin 12hod-dvě balení. během léčby mi bylo hůř,pak se to zlepšilo ke konci. teď dva dny bez léku je vše naspět. štípání v nose,rýma je slabší (dřív byla hustá žlutá), vrátil se kašel dráždivý, a v krku mám zánět pořád i během léčby. nejhůř snáším bolest hlavy-jako ve svěráku. jsem unavená,ale bez teplot. večer mi bývá hrozná zima. ráno cítím praskání v uších a bolest,pak to odezní. tuším,že musím na ORL,mám v plánu. spíš se bojím,nesnáším zákroky. jde to přeléčit léky ? nechci žádné píchání do uší nebo nosních dutin. mám skušenost jen z dětství-uší. děkuji moc

Odpověď odborníka:

Dobrý den, podle popisu obtíží je skutečně potřeba ORL lékaře vyhledat, aby se důkladně vyšetřily horní cesty dýchací včetně případného RTG vedlejších nosních dutin apod. Vyšetření ani léčby se nebojte, mnoho se toho á zvládnout vhodnými léky (kapky na uvolnění ucpaných dutin, cílená antibiotika na bakteriální zánět dutin - Augmentin nemusí být účinný na dutiny, ale existuje několik dalších běžně dostupných ATB, která obvykle účinná jsou). Uši se "píchají" jen v případě nahromadění tekutiny ve středoušní dutině, která pak vydouvá bubínek a hrozí jeho protržení, tj.při zánětu středního ucha s charakteristickým nálezem na bubínku.

MUDr. Magdalena Žáková
MUDr. Magdalena Žáková

Specializace: Všeobecné lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé

 
Líbí se vám odpověď?
+4 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěž o krém BELOBAZA®

Belobaza je krém pro každodenní péči, ochranu a regeneraci suché, citlivé a podrážděné pokožky.

 celý článek

x