Přibírání na váze

Dobrý den mám takový dotaz.Snažím se udržovat svoji váhu,ale i když se omezuji a nejím moc sladké(jednou týdně)tak stále přibírám. Ke snídani jím tmavé nebo celozrné pečivo s ochuceným tvarohem.K večeři mám tmavé nebo celozrné pečivo se zeleninou a jednou týdně kuskus s kuřecím masem a stejně přibírám na váze. Přiznám se,že necvičím. Mohl by jste mi poradit čím by to mohlo být?Myslíte,že tím necvičením nebo pečivem k večeři?dříve jsem pečivo jedla také a nepřibírala jsem.čím bych ho mohla popřípadě nahradit,abych se najedla a neměla hlad,jelikož jen po zelenině bych hlad měla.co třeba šmakoun?a jaké cvičení by bylo nejvhodnější? Předem děkuji za odpoved

Odpověď odborníka:

Vážená paní Michaelo, typ postavy a tělesná hmotnost je předurčena dědičně, a vnějšími vlivy (stravování, fyzická aktivita) se dá do určité míry ovlivnit. Udržení nebo změny tělesné hmotnosti závisí na příjmu a výdeji energie. Při redukčních dietách se doporučuje jíst potraviny s vyšším obsahem vlákniny. Tyto potraviny vydrží déle v žaludku a navozují pocit sytosti. Maji zajistit, aby člověk neměl hlad, nemusel jíst více potravy a tím nesnědl nadměrné množství nežádoucích kalorií. Nabytečnou energii lze "spálit" fyzickou aktivitou; pro dlouhodobé udržení optimální tělesné hmotnosti a pro snížení váhy jsou nejvhodnější vytrvalostní cvičení typu rychlé chůze, joggingu nebo cyklistiky. Naopak, pokud není možné zvýšit pravidelný a účinný výdej energie, je nezbytné snížit její příjem. S pozdravem, Milan Hrubý

MUDr. Milan Hrubý
MUDr. Milan Hrubý

Specializace: Nefrologie
Pracoviště: Všeobecná fakultní nemocnice v Praze 2, IV. Interní klinika, Ambulance nutriční podpory

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: