Problém ve škole

Dobrý den, mám problém se vyučit, protože jsem psychicky labilní. Minulý školní rok jsem se snažila chodit do školy ale má psychika mi to nedovolila, pořád se třepu, cestou do školy bliju, buší mi srdce, točí se mi hlava, polévá mě horko, nejsem schopná se podepsat jako dříve, teď můj podpis vypadá jak od prvňáčka.. Nevím co se to se mnou děje ale trvá to už 3roky. Ze školy mě tedy vyloučili. Ted mi je skoro 20let a já jsem stále nevyučená. Zkouším to znova, chodím do 1.ročníku na servírku, moc mě to baví ale nechodím do školy, ted jsem tam nebyla celý měsíc, nevím co mám dělat, nechci, aby mě zase vyloučili. Chodím k psychiatrovi, mám pocit, že si doktor myslí, že si snad vymýšlím, protože mi předepsal Prosulpin, který beru už 6měsíců a mě je stále blbě. Taky mě chce poslat do léčebny na 6týdnu ale to mi nepomůže a ve škole už chybět nesmím.. Poradte mi prosím, co mám dělat, jak mám vyřešit svou absenci ve škole, aby mě nevyloučili? Jak mám ovládnout své tělo, když se o to snažím od svých 15let? Jsem uplně zoufalá, prosím poraďte mi, Děkuji moc.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, ve vašem případě usuzuji na sociální fobii, která se dá za spolupráce s psychologem posunout do zvládnutelné roviny. Je to záležitost pravidelnosti a nácviku potřebných dovedností, jež získáte pravidelným kontaktem s psychologem. Doporučuji vyhledat psychologa, který realizuje kognitivně behaviorální terapii (KBT), která patří mezi nejúspěšnějších terapie při léčbě sociální fobie. Bušení srdíčka, nevolnost, třes, nepříjemný tlak v oblasti žaludku jde úspěšně utlumit a pravidelným nácvikem prohloubeného dýchání téměř odstranit. Jedná se o dýchání za pomoci aktivace bránice, kdy při nádechu nosem na 4 doby (vteřiny) provedete nádech s vyklenutím břišní stěny a plynule přejdete do výdechu na 6 dob (vteřin), který spojíte s přitahováním břišní stěny co nejvíce k páteři. Nádech a výdech provádějte nosem po dobu 2 - 3 minut. Dýchání trénujte 30 x denně a více i v případě, kdy se budete cítit v pohodě. Jedná se o to, aby se na dýchání naučilo reagovat tělo a hlavně vegetativní nervová soustava, která potom pomáhá zklidňovat bušení srdíčka, snižovat krevní tlak, zlepšuje okysličení krve, uvolnění svalů a další. Takže, jakmile začnete cítit tlak v žaludku nebo jiný nepříjemný tlak v těle, ihned přejdete do praktikování prohloubeného dýchání.

PhDr. Josef Sýkora
PhDr. Josef Sýkora

Specializace: Psychologie
Pracoviště: Energy – Centrum zdraví

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: