Problémy s hlasivkami

Pracuji jako lektor češtiny a dd začátku září působím na novém pracovišti v severovýchodní Asii. Pro zdejší studenty je čeština velmi náročná, a tak jsem při výuce mluvil první tři týdny hlasitěji než obvykle, aby mi co nejlépe rozuměli. Asi to bylo přespříliš, občas mi totiž přeskočil hlas. Ale jinak jsem žádné problémy nezaznamenal. Nyní jsem měl pět dní volna, hlas jsem používal jen pro normální konverzaci a trochu jsem si pro radost zpíval. :) Vše se zdálo v naprostém pořádku. Dnes jsem znovu učil (s přestávkami celkem asi 200 minut) a ačkoli jsem se snažil mluvit podstatně méně hlasitě, začalo mě záhy škrábat v krku a mluvení je pro mě teď poněkud namáhavé, i když nechraptím. Můžete mi, prosím, co bych měl dělat? Učím pouze 12x50 minut týdně, v minulosti jsem učil až 6 hodin denně (30 hodin týdně) a byl jsem bez jakýchkoli potíží. Děkuji.

Odpověď odborníka:

Doporučovala bych vyšetření hlasivek na ORL. Chrapot či ztráta hlasu může být způsobena zánětem, otokem hlasivek, což může být způsobeno i při větší hlasové aktivitě, vliv může mít i probíhající virová či bakteriální infekce.
Vhodný by byl hlasový klid, kloktat Vincentku, teplé tekutiny, ev. přidat lék Aescin někdy je nutné přidat i kortikosteroidy.

MUDr. Marcela Vorlíčková
MUDr. Marcela Vorlíčková

Specializace: Alergologie a klinická imunologie
Pracoviště: Immunia spol. s.r.o – Centrum prevence a léčby alergií a poruch imunity

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěž o krém BELOBAZA®

Belobaza je krém pro každodenní péči, ochranu a regeneraci suché, citlivé a podrážděné pokožky.

 celý článek

x