Problémy s vyprazdňováním

Poslední dobou, přibližně od soboty minulého týdne, mne trápí potíže s vyprazdňováním. Jeden den jsem měl úzkou, stužkovitou stolici, odcházela docela zthuha, další spíše už jen pár měkkým, malých, až průjmovitých "bobků", pak většinou ale co jsem cítil nutkání jít na toaletu, odcházely spíše jen větry, pak dva tři dny bez stolice. Barva stolice byla normální, potíže přišly náhle. jenom kručení v střevech den či dva. Občasně pociťuji tlak v levém boku navečer, nadýmání. Mohl/a byste mi doporučit nějakou úpravu jídelníčku, bych měl spíše vyhledat lékaře protože je riziko nějakého žávažného onemocnění? V té době jsem užíval přípravek Magnosolv. (trpím tetanii, v případě návratu obtíží spojených s tetánií, mám ho mám užívat v dávce jeden sáček denně v případě návratu závažnějších potíží což bylo příbližně co dva tři měsíce, tato kura mi zpravidla pomohla od projevů tetanie po nějakou dobu, nikdy mi nezpůsobila žádné zažívací obtíže) Dále pravidelně užívám chlorprothixen 15mg a zolpinox 15mg (chronická insomnie)

Odpověď odborníka:

Martine, někdy může Magnosolv sám vyvolat zažívací obtíže, způsobuje často řidší nebo průjmovité stolice, stav se sám upraví po jeho vysazení. Pokud jej tedy neužíváte dlouhodobě. Jinak bych zatím vyčkala, doporučuji tedy úpravu jídelníčku, hodně tekutin, lehčí stravu, nenadýmavou a pokud by obtíže trvaly nebo se opakovaly, pak by bylo teprve na místě vyhledat lékaře se žádostí o provedení dalších vyšetření cílených na střeva.

MUDr. Nela Šrámková
MUDr. Nela Šrámková

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Ordinace praktického lékaře, Praha 8

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: