Prosím o radu

Prosím porad te mi nyní jsem v 15 tydnu tehotenství a bojím se co jsem zpusobila a co delat dál.doted jsem denne brala 2-3 pilulky tramadolu a jsem na nich zavisla zhruba 5 mesicu a nevim jestli jsem tomu miminku neubližila co jsem mohla zpusobit a muzu ho ohrozit pokud tam jsou po par mesicich abstinencni priznaky mohou vyvolat potrat ? a dale jsem v celku 4 uzila pervitin snupanim a 2 do zily co jsem tim zpusobila a co je nejlepši delat ted kdyz uz to takhle dal nechci myslite ze jsem mu urcite ublizila.dekuji

Odpověď odborníka:

Dobrý den, léková závislost a užívání drog v těhotenství negativně ovlivňují vývoj plodu. Měla byste ihned ukončit užívání léků a pervitinu, vyhledat odbornou pomoc, tedy pomoc psychiatra. Tramadol nepatří mezi prokázané teratogeny, přesto je však nutné pravidelně docházet do těhotenské poradny a podstoupit všechna doporučená vyšetření. Pravděpodobnost potratu plodu vyvolaným abstinenčními příznaky je malá.

MUDr. Martina Hasilová
MUDr. Martina Hasilová

Specializace: Gynekologie
Pracoviště: Ústav pro péči o matku a dítě, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Mokvající rána vyžaduje speciální péči
Články: Mokvající rána vyžaduje speciální péči
Škrábancům a odřeninám se...
Víte, jak funguje vaše antikoncepce?
Články: Víte, jak funguje vaše antikoncepce?
Většina žen užívajících...
Ze života klíštěte
Články: Ze života klíštěte
Klíště, které nás ohrožuje...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Naposledy čtené: