Prujem?

Potrebovala bych prosim poradit:) antikoncepci jsem uzila v 19.30,7. prasek. Ale po pul hodine jsem mela "prujem", pouze jednou. Je to problem? Mohla se pilulka dostat ven? Na toaletu uz jsem potrebovala pred uzitim. Vim,ze je to trochu hloupy dotaz,ale radeji chci mit jistotu. Dekuji!!

Odpověď odborníka:

Milá Lenko,

Váš dotaz vůbec není hloupý.

Vstřebávání léků z trávicího traktu závisí na mnoha faktorech. V první řadě záleží na „kondici“ žaludku, žlučníku i tenkého střeva. Míra vstřebání léků může záviset na množství kyseliny solné v žaludku a na rychlosti jeho vyprazdňování.

Pokud dojde po dvou až třech hodinách od užití pilulky k průjmu, může být antikoncepční účinek narušen.

U vás došlo k průjmu už po půl hodině, předpokládám, že prášek zůstal ještě v žaludku. Šance na otěhotnění je tedy u Vás velmi malá.

Pokud jste měla během dvou dnů před užitím této pilulky pohlavní styk a chcete mít jistotu, lze také požít do 72 od styku postinor. Týden bych provozovala chránění styk s kondomem.

S pozdravem

MUDr. Věra Kuralová
 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x