Reakce na koenzym q10 nebo lecitin

Dobry den, asi před měsícem jsem přišla ke své obvodni lekarce s tím ze se semnou něco děje. Každý den se u me projevovalo něco jiného. Únava, bolest jater, zazloutnuti položky a oči se zakalenim, bolest hlavy (vzadu) oci a spatne vidění, brnění jazyka vyrazka na rtech, svedeni na hlavě a pálení a nasledne vypadavani vlasu (chomace) cca po 14dnech vše postupně vymizlo až na únavu a padani vlasu (ale ne v takové míře). Lékařka me vysetrila a udělala preventivní prohlídku vc. Testu krve. Vše v pořádku. Asi před týdnem jde byla na návštěvě a vzpomněla si ze jsem tam zkoušela vzít koenzym Q10a lecitin. Zkusila jsem si to vzít. Do večera uporna bolest hlavy v tyle, bolest oči a zavrat až na zvracení, a zakalene oči. Druhy den neskutecna únava. Další den bolest v oblasti žaludku a jater, zazloutnuti položky, vyrazka na krku (:celem) a rtech. Brnění špičky jazyka. Další den se k tomu přidala nestutecna svedivost a pálení položky hlavy a vypadavani chomacu vlasu a pocit špatného vidění. Dnes mam vyrazku stále, padáj vlasy cizí se unavena a pokozku mam stale zazloutlou jinak na sobě nic jiného nepocituji. Dle obvodacky to nic není a mam jen nedostatek vitaminu ale v krvy to nezjistli. Je to normální taková reakce po Q10a lecitinu? Předem dekuji za jakou koliv odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, je opravdu možné, že taková reakce nastala, můžete být na jeden z přípravků (nebo na jeho přísady) alergická. Bylo by vhodné podstoupit testy pod dohledem lékaře (alergologa), případně se přímo s alergologem domluvit na dalším postupu. Další možnost je nějaká nemoc související s játry, otázka je, jaké všechny testy Vám obvodní lékařka dělala

MUDr. Vendula Bartáková
MUDr. Vendula Bartáková

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Postgraduální studium na Ústavu patologické fyziologie LF MU

 
Líbí se vám odpověď?
-1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
Koenzym Q 10 + lecitin. | Od: Tomcat | 7.4.2016 00:25
Dobrý večer. Reaguji na příspěvek pisatelky ohledně reakce na Q10 + lecitin, a zajímalo by mne, jaký Q10 si vzala, protože v čisté práškové formě by ho musela odvažovat na váze, která je schopná vážit miligramy (60 mg bezpečná dávka), nebo ho užila ve formě komerčních tablet, které většinou mimo Q10 obsahují i další přípravky, a ty mohou taky způsobovat potíže. Popřípadě, jaký použila lecitin, jestli čistý GMO free, jakého původu (slunečnicový, řepkový, sojový), a jestli nebyl dávno po expiraci? Že by se vyskytnul případ z tohoto důvodu, se mi nějak nezdá. Sám ho totiž taky tak užívám, a zatím nic...
reagovat
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: