Reakce na očkování proti tetanu u 5-leté dcery

Dobrý den, pane doktore, dne 2.2. letošního roku byla dcera na preventivní pětileté prohlídce a dostala vakcínu proti tetanu. Asi za hodinu po aplikaci jí místo zčervenalo, svědilo a bylo horké (velikost asi jako dlaň). Dala jsem jí na to francovku a studené obklady, to trvalo asi týden. Od té doby se jí pravidelně cca po 7-10 dnech objevují potíže v místě vpichu - silné svědění, dcera to drbe, naskočí jí takové 2 velké pupeny jako od komára a pod těmi pupeny je silná zatvrdlina. Zrovna včera si to zase drbala a výsledek kožní reakce zasílám jako foto. Prosím o radu, co s tím máme dělat, kdy jí to přejde a jestli je tohle reakce na tu vakcínu nebo jenom něco místního. U starší dcery jsem se s tím nesetkala a tato mladší na vše silně reaguje (i např. při rýmě má i 39 T). Děkuji mnohokrát za odpověď. Jana

Odpověď odborníka:

Dobrý den, reakce na vakcínu to nejspíše bude - bud počkáte až se to časem zklidní (při zánětu byste ovšem měli navštívit pediatra,aby předepsal ev.antibiotika v mastičce,ev. něco na zklidnění svědící reakce, protože svědění a podrápání zase může přivodit zánět. Zatím to dcerce zalepte, aby si nezanesla do ranky infekci.), ale osobně bych vám doporučila návštěvu homeopata, který umí takto silnou reakci ztlumit a poléčit vhodně zvoleným homeopatickým lékem. Hezký den.

 
Líbí se vám odpověď?
-5 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: