Rs - akné a padání vlasů

Dobrý den, je mi 22 let a na jaře mi diagnostikovali roztroušenou sklerózu. Půl roku jsem užívala Medrol 16 mg 1,5 denně, léčbu jsem špatně snášela a během ní jsem přibala asi 20 kg a téměř všude po těle se mi udělali obrovské strie (hlavně na břiše a nohou, ale i na rukou a na prsou). Teď už mám dávku Medrolu sníženou na 1/4 obden a podařilo se mi po snížení dávky zhubnout 10 kg. Začalo mě ale trápit akné, na které jsem nikdy netrpěla, dokonce i v pubertě jsem měla pleť krásně čistou a teď mám obličej plný velkých a bolavých pupínků, po kterých mi zůstávají jizvy. Už jsem vyzkoušela několik druhů kosmetiky, doplňky stravy, vitamíny, ale nic nezabralo. K tomu mi začali také hodně padat vlasy. Moje sestra má alopecii, ten typ, kdy nemá vlasy vůbec, ani obočí a řasy. Tak jsem z toho trochu vyděšená. V poslední době mám i nepravidelnou menstruaci (minulý měsíc jsem měla zpoždění 20 dní). Tak nevím, jestli moje problémy mohou mít souvislost se snížením dávky kortikoidů a nebo se mám spíš obrátit na kožní lékařku. Zároveň bych chtěla poprosit o radu, co by mi pomohlo na akné a padání vlasů, případně jestli je nějaká možnost, jak redukovat strie.Předem velice děkuji za odpověď a radu.

Odpověď odborníka:

Vaše obtíže mohou souviset jak se základním onemocnění, tak s průběhem léčby. Akné se dá řešit, navštivte kožního lékaře, existuje mnoho lokálních, příp. i celkově podávaných přípravků. Strie bohužel řešitelné nejsou. Padání vlasů může také souviset s léčbou, opět je třeba navštívit kožního lékaře, příp. existuje volně prodejná řada Kerium ( šampon, sérum) + potraviný doplněk inneov proti padání vlasů.

MUDr. Eva Dogoši
MUDr. Eva Dogoši

Specializace: Dermatovenerologie
Pracoviště: Soukromá kožní ambulance

 
Líbí se vám odpověď?
-2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: