Skákání na trampolíně

Dobrý den, je mi 17 let vážím 54 kg a měřím 160 cm. Chtěla bych zhubnout cca 4 kg a chtěla bych se zeptat jestli je vhodná pohybová aktivita skákání na trampolíně. Kolikrát týdně bych měla skákat a jak dlouho abych hubla a kolik spálím KJ když skáču 30 min. Předem děkuji za odpověd Nikola

Odpověď odborníka:

Nikolo. Vaše hmotnost je dle BMI optimální. Spíše než na sledovaní kilogramů byste se měla zaměřit na tvarovaní postavy, tedy na centimetry. Také je dobré znát složení těla, tedy % aktivní tělesné hmoty a tuku v těle a sledovat jejich vývoj. Pro tvarovaní postavy je vhodné kombinovat jak spalovací (aerobní aktivitu) - chůze, běh, plavání, atd) a posilovací (anaerobní aktivitu) - posilování na míči, jóga, pilates, atd. Jumping zařaďte dle toho zda jej v pohodě udýcháte,nebo ne (za 30 minut spálíte cca 900 kJ). Ke spalování tuků totiž nejlépe dochází ve střední intenzitě. Spalovací cvičení by mělo být 2x týdně alespoň 45 minut a 2x týdně posilovací cvičení. Nezapomeňte, že důležitá jsou i ostatní pravidla zdravého životního stylu - pravidelně a pestře jíst, mít dostatek zeleniny a ovoce a optimální pitný režim. Se sestavením vyváženého jídelníčku Vám pomůže potravinová pyramida -http://www.ulekare.cz/clanek/sestavte-si-spravny-jidelnicek-napovi-vam-potravinova-pyramida-17084

Mgr. Martina Ševčíková
Mgr. Martina Ševčíková

Specializace: Nutriční poradenství
Pracoviště: Nutriční poradna Obezitologická ambulance MUDr. Robina Urbánka, Zlín

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x