Současné užívání léků

Dobrý den chtěl bych se zeptat na součené užívání antideprsiv Velaxin a suplementů při sportu..konkrétně jestli mohu užívat proteinové přípravky a gainery, Bcaa, L-glutamin creatin..píše se v létáku že se nesmí užívat aminokyselina tryptofan ale ta je přece obsažená v kterémkoliv proteinovém přípravku ..tak se chci zeptat zda je možné společné užívání či nikoliv..

Odpověď odborníka:

Tryptofan podávaný společně s Velaxinem může zvýšit riziko serotoninového syndromu, který se projevuje například těmito příznaky: pocení, průjem, zimnice, horečka, neklid, poruchy pohyblivosti. Tato relativně vzácná, ale potenciálně závažná komplikace se naštěstí nevyskytuje u všech pacientů léčených psychofarmaky nebo jinými rizikovými léky. Domnívám se, že Vámi jmenované výživové doplňky můžete užívat, ale pokud byste se necítil dobře, vysaďte je a informujte svého lékaře.

MUDr. Jan Vachek
MUDr. Jan Vachek

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika nefrologie VFN a Klatovská nemocnice, a.s., interní oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: