Srdeční činnost

Dobrý den. Jsem muž s nadváhou věk 43 let, deset let nekuřák. Mám nějakou dobu asi tak 1/2 roku potíže s rytmem srdce. Bez předchozí námahy srdce ve velmi krátkých intervalech jakoby jednou až třikrát zatluče později. Nepřináší mi to zatím žádné problémy. Jsem léčen na vysoký tlak 140/90 užívám 50mg losartanu a nově i 50 mg bisoprolol ráno a večer. Bisoprolol jakoby na tyto obtíže zabíral jen na krátkou dobu. Subjektivně přestávám mít tyto obtíže při fyzické námaze. Ještě musím dodat, že při "opožděném" tluku cítím jak mi to pocitově sjíždí přes záda do lýtek ale nijak bolestivě. Před asi 8 lety jsem byl na zátěžovém EKG. Lékař mi řekl, že se mi při zátěži srdeční tep při námaze velmi rychle zvýší, ale pak se pozvolna uklidní.. Doporučil jen "srdeční tonikum" Mám se obávat že je to předzvěst něčeho závažného ? Děkuji.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, domnívám se, že jde o tzv.extrasystoly a že pro Vás nejsou vůbec nebezpečné. Má je každý, ale jen někdo vnímá a nadto jako nebezpečné. U toho zátěžového testu by chtělo vědět, jak to přesně bylo. Maximální tep zpravidla o ničem nic nevypovídá (ani o srdeční chorobě), možná se Vám uklidňoval jen trochu pomaleji než ostatním, což je známka menší trénovanosti. S extrasystolami to nesouvisí. Srdečně zdravím V.V.

MUDr. Vladimír Vinduška CSc.
MUDr. Vladimír Vinduška CSc.

Specializace: Kardiochirurgie
Pracoviště: Kardiochirurgie IKEM - Vyšetření zdravotního stavu a zdatnosti s doporučeními pro pohybovou aktivitu

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: