Štítná žláza

Po podávání Euthyroxu 50 mg -horko,rudé skvrny po celém těle-hlavně je nepříjemné rudnutí v obličeji,padání vlasů,lomivost a podélné rýhování nehtů.Poslední hodnoty vyšetření štítné žlázy:T3 -4,89,T4 -11,63 TSH -5,643,Anti TPO -0,1.Zjištěny 2 uzlíky. Dá se s tím něco dělat? Děkuji

Odpověď odborníka:

Dobrý den, dle posledních výsledků byste potřebovala navýšit dávku Euthyroxu, i s ohledem na přítomnost uzlíků. Nižší TSH by mělo snížit riziko růstu uzlíků. Co se týče obtíží, částečně mohou být důsledkem nedostatku hormonů. Pokud neustoupí po úpravě hormonálních hladin, ještě se může zkusit změna Euthyroxu za Letrox, což je obdobný preparát. To v případě, že např. rudé skvrny souvisí přímo s Euthyroxem jako nežádoucí účinek jeho podávání. Držím palce.

MUDr. Viktória Ďurovcová Ph.D.
MUDr. Viktória Ďurovcová Ph.D.

Specializace: Endokrinologie
Pracoviště: Soukromá endokrinologická ambulance, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x