Stomie a antibiotika

Dobrý den, maminka (83let) dnes na dráždivý kašel dostala antibiotika.V lékárně jí vydali jiná, než byla na předpise(co bylo na předpise neví).Má po operaci perforace tlustého střeva 3.rok stomii. Vydaná atb jsou Amoxiklav. Může je v této situaci užívat? Bojím se o vyhubení střevní flory a následné komplikace. Děkuji moc za odpověd Ivana Š.

Odpověď odborníka:

Mohlo se stát, že lékárník neměl k dispozici konkrétní předepsaný lék (např. Augmentin, Curam, Megamox, Amoxicilin comp), a proto Vám vydal ekvivalentní přípravek - se stejným účinkem, stejnou účinnou látkou - tj. Amoksiklav. Vaše maminka tedy obdržela přípravek, který Vám lékař doporučil, proto by ho užíval měla. Amoksiklav může ovlivnit střevní flóru, což se může projevit průjmem, ale přítomnost stomie není překážkou jeho podávání. Doporučuji ke snížení rizika průjmu současně užívat probiotika, např. Hylak, lactobacillus, dále dostatek tekutin.

MUDr. Jan Vachek
MUDr. Jan Vachek

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika nefrologie VFN a Klatovská nemocnice, a.s., interní oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x