Streptokok

Dceři byla v květnu diagnostikována spálová angína (vysoké horečky, bolest v krku, stěr z krku). Brala 10 dnů V-Penicilin, cítila se záhy dobře. Po dobrání poslední tablety byla na kontrole - moč i sedimentace v pořádku. Druhý den však nastoupily opět vysoké teploty a bolest v krku. Dostala opět V-Penicilin na 10 dnů, poté jí ihned lékařka napsala V-Penicilin v poloviční dávce na 40 dnů. Dcera léky poctivě brala, léčbu jsme podpořili i Wobenzymem, subjektivně se cítila bez potíží. V pátek léky dobrala a v sobotní podvečer měla opět vysoké teploty a dnes pocítila škrábání v krku. Zítra samozřejmě jdeme k lékařce, přesto by mě zajíml váš názor: Co dál? Opět dlouhodobé braní antibiotik? Za 14 dnů máme jet k moři - když by dcera byla "zaléčené" antibiotiky, můžeme vyrazit? Děkuji za odpověď, K.

Odpověď odborníka:

Vážená paní Katko, streptokokové infekce mohou způsobit závažné komplikace (postižení kloubů, srdce, ledvin). Kontrolní laboratorní vyšetření by mělo prokázat, zda se jedná o recidivu spálové angíny, nebo zda jsou obtíže jiného původu. Cesta do zahraničí a pobyt u moře mohou představovat fyzickou zátěž nepřiměřenou současnému zdravotnímu stavu Vaší dcery. Doporučuji Vám domluvit se s Vaším pediatrem na dalším postupu podle výsledků kontrolního vyšetření a podle toho zvážit rekreaci v zahraničí. S pozdravem, MH.

MUDr. Milan Hrubý
MUDr. Milan Hrubý

Specializace: Nefrologie
Pracoviště: Všeobecná fakultní nemocnice v Praze 2, IV. Interní klinika, Ambulance nutriční podpory

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: