Střeva po antibiotikách

Dobrý den. Mám dotaz ohledně antibiotik Dalacin C 300 mg. Byla mi nasazena, jelikož mi natekla příušní a slinná žláza na krku bez příčiny. Mám je brát po 6 hodinách, vychází mi to cca na šest dní. Nicméně mám strach je užívat, protože před měsícem a půl jsem prodělala operaci apendixu a poté zánět tlustého střeva, ve kterém byla bakterie "Clostritida". Mám obavy, zda se mi po dobrání antibiotik nevrátí onen stav. Beru je jeden den, zatím průjem nemám, ale v břiše mi strašně krumlá. Beru 2X denně Enterol a každý den bílý jogurt hollandia. Jak víc se mohu bránit, abych nepoškodila střevní mikroflóru? Do nemocnice už se opravdu na další měsíc vrátit nechci. Děkuji předem za Vaši odpověď. S pozdravem

Odpověď odborníka:

Dobrý den, clostridiová infekce střeva bohužel patří k nežádoucím účinkům jakékoliv ATB terapie, u některých více či méně. Doporučila bych ještě spíše místo Entizolu brát probiotika, sušené bakterie osídlující stěnu střevní, zabraňuje to přerůstání Clostridií ve střevě.

MUDr. Lenka Rychlovská
MUDr. Lenka Rychlovská

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Interní oddělení Svitavy

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x