Sucho v ústech

Dobrý de, paní doktorko, mám již několik let problém se štítnou žlázou, beru denně Euthyrox 150. V poslední době mě trápí sucho v ústech, pití, popíjení mi nepomáhá, občas na chvíli žvýkačka. Pocit suchých úst přechází až k bolesti celé ústní dutiny, na sliznici rtů mám až obtisknuté zuby, zklidňuji to heřmánkovým čajem. Přitom mi připadá, že se mi sliny tvoří dost, při klidu v leže na zádech stále polykám. V jednom dotazu jsem se dočetla i o bolestech kyčlí, což mě občas také provází. Poradíte mi řešení nebo kam se mám obrátit o radu lékaře, předem děkuji

Odpověď odborníka:

Posit suchosti v ústech nebývá příznakem nemocí štítné žlázy, ani nežádoucím účinkem Euthyroxu. Pokud by to měl být jenom lokální problém sliznic ústní dutiny, pomoct by Vám mohl stomatolog (ten neřeší jenom nemoci zubů, ale celé ústní dutiny).
Pokud by to měla být známka celkové dehydratace, pak je důležité, jakou máte denní bilanci tekutin, jestlli nechodíte velmi často močit a nestíháte to doplnit tekutinami, nebo jestli netrpíte na nadměrný stres.
Porucha bilance tekutin by mohla být i endokrinním problémem, nebo také problémem ledvin.
Mějte se hezky.

MUDr. Viktória Ďurovcová Ph.D.
MUDr. Viktória Ďurovcová Ph.D.

Specializace: Endokrinologie
Pracoviště: Soukromá endokrinologická ambulance, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
+7 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: