Šumění v uších po xorimaxu

Prodělala jsem chřipku (rýma, bolesti kloubů, horečky). Doktorka mi předepsala antibiotika Xorimax 125 mg. Po třech dnech užívání se objevil průjem a motání hlavy. Antibiotika jsem vysadila. Do dvou dnů se objevilo šum v obou uších, které je hlasité. Byla jsem na ORL, kde mi vyčistili uši. Šum na chvíli přestal, ale vrátil se. Sluch mám prý dobrý (slyším šepot). Jaká vyšetření mám ještě vyžadovat? Ráda bych se toho zbavila. Děkuji.

Odpověď odborníka:

Zuzano, nerada takto soudím na dálku, ale primárně Vám doporučím změnit Vaši praktickou lékařku. Chřipka (a podle toho, co píšete, jste ji nejspíš opravdu měla) se neléčí antibiotiky. Pokud se už lékařka rozhodla z nějakého důvodu antibiotikum podat, je mi záhadou, proč zrovna Xorimax. A když už předepsala Xorimax, 125 mg je pro dospělého výrazné poddávkování. Podáním antibiotika Vám v podstatě uškodila. Navíc se u Vás objevily nežádoucí účinky léčby. Bohužel nepíšete, jak dlouho už tyto potíže máte. Dejte tomu ale ještě chvíli čas. Pokud se šumění nezlepší, vydejte se znova na ORL a informujte je o stavu věci. Určitě Vám pomohou. Ale věřím, že se problém do té doby vyřeší sám. S pozdravem MUDr. Barbora Bačová

MUDr. Barbora Bačová
MUDr. Barbora Bačová

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Klinika pracovního a cestovního lékařství Fakultní nemocnice Královské Vinohrady v Praze

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Kouření jako spouštěč revmatoidní artritidy?
Články: Kouření jako spouštěč revmatoidní artritidy?
Revmatoidní artritida patří...
Ječné zrno
Články: Ječné zrno
Ječné zrno, hordeolum, je...
7 800 Tipů kam na výlet z celé ČR
Turistikou ke zdraví s Turistika.cz
Naposledy čtené: