Svědění

Před půl rokem se mi objevilo úporné svědění kůže v okolí konečníku. Po vyšetření na proktologii, mi sdělili, že vše je v pořádku. Problém ale neustal a tak jsem si našla na internetu možnou léčbu clotrimazolem. Svědění ustalo, ale po vysazení se opět vrátilo. Jde pravděpodobně o kožní problém. V současné době se mi stále zvětšuje světlá mapa kůže v okolí konečníku a směrem dolů ke genitáliím. Prosím o radu o co se může jednat? Je to plíseň? Je nějaký lék silnější než uvedený clotrimazol? Děkuji Irena

Odpověď odborníka:

Ano, máte pravdu, jedná se pravděpodobně o mykózu. Zkuste masti střídat - Canesten, Pevaryl. Zkuste upravit stravu, nedráždivou, omezit kávu, hlavně nekouřit, nekořenit. Zkuste si dokoupit probiotica a užívat alespoň 3 měsíce. Používejte jen dětské mýdlo. Často je kromě mykosy sliznice již postižená ekzémem, je vhodné mazat okolí konečníku a postiženou sliznici Belogentem, Belodermem, Triamcinolonem atd., zde se jedná již o kortikoidní masti s výborným efektem, ale i některými nežádoucími účinky a pacient musí dodržovat přesné pokyny k užívání, proto jsou masti jen na recept, volně je nekoupíte. S pozdravem Dr. Janoušková

MUDr. Zdeňka Janoušková
MUDr. Zdeňka Janoušková

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Ordinace praktického lékaře, Velká Bíteš

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: