Svědění kůže

Dobrý den, již delší dobu mě svědí kůže po těle, opakuje se to každým rokem, většinou v zimě ale letos v létě . Dočetla jsem se že pomáhají antihistaminika ale zjistila jsem že pouze částečně. Mě hlavně pomůže NEUROL, doktorka říká že to mám psychosomatické. Zajímá mě váš názor také se chci zeptat zda by pomohla antidepresiva. Je pravda že jsem někdy "rozhozená", nervozní atd. ale v podstatě se cítím dobře, pouze mám problémy se zády již chronické, cvičím pravidelně, navštěvuji rehab.lékařku. Děkuji za odpověď. Ivana

Odpověď odborníka:

Dobrý den Ivano, problémy s kůží jsou opravdu vělmi často podmíněné psychickou zátěží. Kůže je náš obranný štít v kontaktu se světem, proto veškerý stres, komunikační problémy, nechuť být s někým nebo něčím v kontaktu,... vyvolává obranné reakce kůže. Kůže vám tedy vysíla signály, že je něco ve vašem životě vnitřně odmítáno, protože vám to škodí. Psychofarmaka mohou krátkodobě přinést úlevu, ale nevedou k odstranění příčin. V tom Vám může pomoci specialista -psycholog zabývající se psychosomatickými obtížemi. Spolu s ním můžete nalézt důvody psychické nepohody, což se pak promítně i do úzdravy tělesné. Přeji mnoho sil a odhodlání své obtíže řešit.

Mgr. Diana Valečková
Mgr. Diana Valečková

Specializace: Psychologie
Pracoviště: Privátní psychologická a terapeutická praxe

 
Líbí se vám odpověď?
+4 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: