Svědivé puchýřky pod tetováním

Dobrý den, asi po deseti letech se mi již podruhé objevují nepatrné puchýřky v místě, kde je tetování, zajímavostí je, že přesně pod ním (ne v místech, kde není barva). Občas to začne velmi svědit až to musím začít drbat, pak to přestane, někdy to nesvědí klidně den, ale jindy celý...poprvé se mi to objevilo asi před 14 dny, po 3 dnech to ustalo a teď zase :) ničím jsem to předtím nemazal ani neošetřoval. Děkuji

Odpověď odborníka:

V tomto případě může jít o alergickou reakci na barvu, která se opravdu může objevit po několika měsících i letech. Nejvhodnější ale velmi problematické je tetováž odstranit. Asi jedinou možnou cestou k omezení problémů je možno zkusit aplikaci kortikosteroidním mastí na tetováž (kupř. Flucinar ung.)

MUDr. Jitka Dobešová
MUDr. Jitka Dobešová

Specializace: Dermatovenerologie
Pracoviště: Dermatovenerologická ambulance Nemocnice Šternberk

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x