Světlejší stolice po braní antibiotik

Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, zda je normální, že se u mne cca 10 dní po dobrání antibiotik Duomox 1000 mg objevila světlejší, více zapáchající stolice než obvykle? Na záchod chodím pravidelně každý den 1-2x, odlišnou barvu sleduji již zhruba týden. Při užívání antibiotik a pár dní poté jsem užívala probiotika Hylak forte 100 ml v doporučené dávce. Poraďte prosím, za jak dlouhou dobu tento problém zmizí a jestli je dobré koupit ještě nějaká probiotika? Dočetla jsem se také o případné spojitosti světlejší stolice s problémem s uvolňováním žluči a tmavší močí - tu pozoruji také, ale říkám si, zda to není spíše z důvodu nízkého příjmu tekutin v poslední době.

Odpověď odborníka:

Vážená slečno Niki, antibiotika v naprosté většině případů vyhubí nejen patogenní mikroby, ale také komenzální střevní flóru. Její obnova pak trvá různě dlouho, občas i neúspěšně. Záleží na konkrétním antibiotiku, celkové dávce, původním osídlení střeva a dalších faktorech. Počítejte řádově s několika týdny rekonvalescence. Pokud se během pár měsíců vzhled a frekvence stolice nevrátí k normálu, doporučuji Vám vyhledat gastroenterologickou ambulanci. S pozdravem, MH.

MUDr. Milan Hrubý
MUDr. Milan Hrubý

Specializace: Nefrologie
Pracoviště: Všeobecná fakultní nemocnice v Praze 2, IV. Interní klinika, Ambulance nutriční podpory

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: