Tepová frekvence

Vážený pane doktore, v poslední době mám zvláště odpoledne problémy s extrasystolou. Můj lékař mi řekl, že to není nebezpečné a užívám 1/2 tablety ráno Sectralu. Nyní, pak, a to zejména, po kondičním lehkém cvičení mám tep cca 130 / 80, ale tepovou frekvenci 35 - 40. Jinak přes den je frekvence asi 60 - 70tepů / min. Říkal jsem to lékaři, ale přešel to mlčením. Užíval jsem již několik let léky: Crestor 0,0,1, Orcal 1,0,0, Sektral 1/2,0,0, Siofor 0,0,1. Nyní byl přidán Warfarin0,1,0 Mono Mack 1/2,0,0, Trimetazidin Actavis 1,0,1. Mám tedy dotaz, může některý z těchto přidaných léků vyvolávat tento stav nízkého tepu a s tím jistého stresu? Děkuji za odpověď. Jan

Odpověď odborníka:

Dobrý den, Sektral snižuje tepovou frekvenci, jak v klidu, tak v zátěži. Dle rozpisu léků jste asi kardiak. Warfarin je lék na ředění krve, který se dává při fibrilaci síní nebo plicní embólii, žilní trombóze atd. Pokud Vám přidal Mono Mack a Trimetazidin, tak máte pravděpodobně anginu pectoris. Další lék Siofor je na cukrovku, Crestor na snížení tuků, Orcal na arteriální hypertenzi. Tyto léky nesnižují tepovou frekvenci. Vaše medikace je poměrně rozsáhlá, tak bude nutné se obrátit na Vašeho lékaře, protože to je nad rámec této poradny.

MUDr. Zbyněk Cejnar
MUDr. Zbyněk Cejnar

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Krajská nemocnice Pardubice, interní klinika- kardiologické oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: