Těžkost na hrudi, špatné dýchání

Dobrý den, již rok a půl se potýkám se stavy, kdy mám někdy pocit, že snad zemřu. Začalo to před svatbou, kdy jsem nemohla celou noc spát, jak mi bušilo srdce , že mi to až nadzvedávalo peřinu, snažila jsem se usnout, ale nešlo to, ráno jsme jeli, teď již s manželem k obvodnímu lékaři, který má EKG, srdce v pořádku, jenom zrychlenější, byla jsem poslána do nemocnice, kde mi také změřili EKG, to bylo v pořádku, zvýšený tlak a dali mi Lexaurin na uklidnění s tím, že až budu mít po svatbě dají mi Holter, ten jsem měla asi 4 dny po svatbě na 24 hodin a zjistili, že mám naopak normální až nižší tlak, tudíž prášky na zvýšení tlaku mi dávat nebudou a pravděpodobně jsem byla rozrušená ze svatby. Přestala jsem užívat Lexaurin, brala jsem si ho jenom půl denně, pokud jsem měla tlak na hrudi a ztížené dýchání, brnění rukou, hlavně pravé a brnění do hlavy, zvýšený tep. Nejsem typ, co bere prášky, dala jsem si je do kabelky, abych měla psychickou podporu, kdyby se mi těžko dýchalo v práci a potřebovala jsem se zklidnit. Pomáhalo to, nemusela jsem je určitou dobu brát, až na podzim, kdy jednoho dne večer jsem při skládání prádla začala mít najednou stav, kdy se mi dost těžko dýchalo, myslela jsem, že se už snad nenadechnu a vždy mi i jde brnění do pravé ruky a do hlavy. Pomáhalo mi chvilku, když jsem chodila po kuchyni dokolečka, to mi vždy pomáhá, protože když jsem v tomto stavu v klidu, myslím si, že umřu a soustředím se na dýchání a čím víc na to myslím, tím hůř se mi dýchá. Poprosila jsem manžela, že asi umřu, že musím mít snad infarkt a jeli jsme do nemocnice, tam mi změřili EKG, odebrali krev a čekala jsem hodinu, než budou výsledky, mezitím mi dali Neurol, i když jsem si doma vzala 1/2 Lexaurinu, který mi nezabral a sdělili, že to nevadí a po hodině mi řekli, že v krvi žádný zánět ani embolii nemám, změřili mi znovu EKG, došlo u mě ke zklidnění a doporučili pro obvodního lékaře nějaké lehčí léky na zklidnění a vyšetření štítné žlázy. Krev jsem měla v pořádku i štítnou žlázu, zvýšený jsem měla trochu cholesterol, doporučeno zdravě jíst, jinak mi obvodní lékař předepsal 3 balení lexaurinu a 1 balení neurolu. Ze začátku jsem brala 1/2 prášku denně a poté jsem vysadila a bylo mi bylo pár dní dobře, potom opět v práci se mi těžko dýchalo, mám sedavou práci a vzala jsem si lexaurin a trvalo to snad hodinu, než jsem se sklidnila, snažila jsem se myslet na něco pozitivního a procházela jsem se, abych zažehnala ten hrozný stav pomalu nedýchání, i když dýchám, ale hrudník i břicho mi přijde, že při tomto stavu mám úplně napnuté, nedokáži uvolnit a proto možná mi to přijde, že jsem k nenadechnutí, je to hrozný pocit, když mám tyto stavy a nechci je mít, nevím na koho se obrátit, kolegyně v práci mi říkala, že tyto stavy měla také a měla to z hrudní páteře. Nyní mám problémy již 3 dny ráno si vezmu 1/2 lexaurinu a večer si musím vzít neurol, abych usnula, protože mi opět mlátí srdce a těžko se mi dýchá a to stále měním polohy, jak ležím, je zle a když vstanu z postele a jdu se projít a znovu si lehnu, tak to je ještě silnější mlácení a dýchání a prášek potom zabere, ale nějakou dobu to trvá , ani film, který se mi třeba líbí nezabírá, až potom, když zaberou prášky, nemyslím si, že bych měla nějaké psychické problémy a nevím již jak tuto situaci řešit, včera večer jsem si vrazala neurol, a dnes ráno 1/2 Lexaurinu a stejně mi tluče srdce a těžko se mi dýchá, jako bych měla na hrudníku nějaký kámen, ale je to zase snesitelný stav oproti tomu, kdybych prášek neměla. Nevím, co to je, když několik dní mi nic není a potom přijde takový stav. Prosím o radu, co s tím, nejsem hypochondr, ale ty stavy mi vážně hodně vadí a nevím co s tím, obvodní lékař mi řekl, že to mám z psychiky, má hodně lidí , všechny ty stavy, které jsem mu popsala, že to je psychika, ale nechci být závislá na lécích, navíc, pokud to třeba není z psychiky. Prosím o radu. Děkuji.

Odpověď odborníka:

Milá Moniko, potíže, které popisujete, jsou s vysokou pravděpodobností projevy tzv. panické poruchy. Váš praktický lékař už asi vyčerpal svoje možnosti v léčení této nemoci, takže velice doporučuji, abyste se obrátila na psychiatra. Pomoc existuje! Počítejte s tím, že nějakou dobu budete muset pravidelně brát léky (ale ne Lexaurin ani Neurol, v léčbě se uplatňují šetrné nenávykové léky ze skupiny moderních antidepresiv), přesto si myslím, že je to lepší alternativa než děsivé záchvaty, které teď prožíváte. Držím palce.

MUDr. Markéta Macková
MUDr. Markéta Macková

Specializace: Všeobecné lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka v Třebíči

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x