Tiky a záškuby po celém těle

Dobrý den, mám problém se záškuby a tiky celého těla,už si se mnou doktoři vůbec nevědí rady.Někdy mi škubne břicho,jindy hlava a někdy i všechno naráz.Začalo to v nějakých 15 letech a pokračuje to až doposud,nyní je mi 18 let.Všichni si toho hned všimnou,je to velmi výrazné,když mi škubne celé tělo jakoby povyskočím.Nedá se to téměř vůbec ovládat a čím dál se to zhoršuje. Navštívila jsem i neurologii ,ale vůbec nic nezjistili.Pouze mi doktorka předepsala Magnosolv a Lexaurin.Ani jedno nezabralo,akorát po zmíněném Lexaurinu se mi začala strašně točit hlava a byla jsem dezorientovaná.Nakonec jsem ho kvůli tomu musela vysadit(padaly mi i z rukou věci).Proto se ptám jestli by to nemohlo být nějaké parazitální onemocnění?Věděla by jste jak tento problém vyřešit? Předem moc děkuji za odpověd Iveta.

Odpověď odborníka:

Dobrý večer, o parazitární onemocnění se podle popisu nejedná. Záškuby vámi popisované mohou mít nejpravděpodobněji neurologickou nebo psychickou příčinu. Podle popisu a bez vyšetření bohužel přesněji nerozliším o jakou příčinu se jedná. Nevím, jaká vyšetření jste na neurologii podstoupila, jestli se dělali krevní testy nebo jiná vyšetření. Pokud vám neurolog předepsal Lexaurin, pravděpodobně zvažoval psychický podklad potíží, možná by nebylo od věci podstoupit i konzultaci u psychologa nebo psychiatra. Doporučovala bych kontrolu u neurologa, ještě jednu s ním probrat vaše potíže a informovat jej i o nežádoucích účincích předepsaných léků. Přeji pěkný večer.

MUDr. Lenka Terzipetková
MUDr. Lenka Terzipetková

Specializace: Neurologie
Pracoviště: Fakultní nemocnice Motol, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
-4 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: