Tlak, tah v očích

Dobrý den, konečně jsem se odhodlala poprosit o radu, už nevím kudy kam. Asi to vezmu obšírněji..Takže je mi 33, léčím se na glaukom-zvýšený nitoroční tlak cca.7let.Kapu si kapky CARTEOL /předtím septonex,betoptic,xalatan/. Takže v červnu roku 2011 jsem potratila, následovaly 2x angíny za sebou s antibiotikama, začala jsem brát i hormon.antikoncepci..No a pak začaly problémy, bolest žaludku a začaly mě tahat a tlačit oči..Později nastaly i problémy, točení hlavy a takové stavy, že jsem nemohla ani vstát z postele..Pak začaly snad veškeré lékařské vyšetření, odběry krve- kde mi zjistili LEIDENSKOU MUTACI faktrou V-heterozygot/takže jsem přestala užívat antikoncepci/, magnetickou rezonanci hlavy,vyšetření střev,žaludku, oční vyšeření, lumbální punkci..no a vše mám vpořádku.Ale ty tahy v očích zůstaly a někdy je to až tak nepříjemné, že mi je i špatně od žaludku. Mívala jsem i "zřejmě oční migrénu"-asi tak na 20min. jsem měla zhoršené vidění a "viděla"jsem takový stříbrný drát, ale to bylo tak před rokem, už se mi to neobjevilo..Takže jsem změnila i oční, vyměnili jsme kapky, nasadila mi vitamíny, mám kapky na alerigi "umělé slzy" SPERSALEG a mastičku na potíraní víček OPTHALMO-HYDROCORTISON, při minulé návštěvě oční jsem měla tlaky 16,17. Ale to nepříjemné tažení a tlak v očích mám neustále, je to nepříjemné.Dr. tvrdí, že jsou zkrátka nervy, /nemám to jednoduché s manželem, jsem nezaměstnaná../ Ale snažím se nestresovat a brát život takový jaký je..Ty problémy s očima jsem vlastně měla po potratu..Prosím poraďte mi, kde bych se ještě měla obrátit o radu, už mě nic nenapadá, navšítivila jsem i léčitele, k neurologovi chodím pravidelně, chvíli jsem užívala CIPRALEX, ale antidepresivům se snažím vyhýbat.. Děkuji moc za rady. Bea

Odpověď odborníka:

Dobrý den, v první řadě je třeba podotknout, že spersalerg nejsou umělé slzy, ale přípravek používaný k léčbě alergických zánětů spojivek. navíc při dg. glaukomu by jste je neměla dlouhodobě používat. Bohužel ani netuším, na jaký problém máte předepsaný O- hydrocortison. I ten je určenk léčbě neinfekčních zánětů. navíc při dlouhodobém podávání může zvyšovat nitrooční tlak. Takže se zkuste se svým oftalmologem domluvit na provedení stěrů ke kultivaci a také stěrů na chlamydie. Do té doby zkuste aplikovat pouze antiglaukomatikum a volně prodejné umělé slzy (např. refresh, optive, systane, hylo drop apd.). Pokud by se ani po pravidelné aplikaci 3-4x denně příznaky nezmírnily, tak je možné obrátit se na centrum celostní medicíny.

MUDr. Vladimír Korda, Ph.D.
MUDr. Vladimír Korda, Ph.D.

Specializace: Oční lékařství
Pracoviště: OFTEX oční klinika Pardubice a oční centrum Hradec Králové

 
Líbí se vám odpověď?
+7 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x