Tlumení projevů alergie + infekce

Dobrý den, před dvěma měsíci jsem začal mít dýchací problémy. Obvodní doktorka mě poslala na alergologii, kde mi provedli řadu testů - vše ale v pořádku, spirometr také nic - což jsem se divil, protože jsem měl pocit, že dýchám na půl plic. Po dalších mnoha alergenových testech a žádnéém nálezu jsem dostal na úžívání TILADE a zirtec. Dýchání se spravilo, tak jsem to vysadil (nerad beru léky). Pak mi během měsíce 3x natekly rty a začala se objevovat svědivá kožní vyrážka. Začal jsem brát léky znovu a šel na další vyšetření krve - krom zvýšeného ASLO nic nezjistili. Jako vedlejší projevy léků jsem měl bolavé břicho, třesot rukou a pocity píchání na plicích nebo srdci. Vše je uvedeno jako negativní účinky na letáku Zirtecu. Tak jsem ho zase radši vysadil. Nyní mám svědivé fleky po celém těle pokud je trochu poškrabu, tak to nateče a je to horší. Někdy to do 1/2 dne zmizí, jiné přetrvávají déle. Dýchací problémy teď částečně polevily, břicho a třesot také. Je mě děsně sevědí celé tělo a mám vyrážky a nateklé ruce. Nikdo neví, o co jde. Nemůže být příčinou pneumokok (viz ASLO) a díky TILADE, kerý zabrzdil imunitu infekce propukla a rozšířila se do těla? Odpovídaly by vyrážky? Co dále otestovat, aby se to někam pohlo? Děkuji

Odpověď odborníka:

Dobrý den, jak popisujete Vaše příznaky a efekt léčby anithistaminiky, tak bych se přikláněla k alergické etiologii Vašich obtíží. Někteří pacienti mají negativní kožní testyi negativní protilátky proti alergenům, ale i tak to nevylučuje přecitlviělost na nějaký alergen, který se netestuje. Určitě bych pokračovala v léčbě anithistaminiky, pokud Vám nevyhovuje Zyrtec, je řada dalších anithistaminik jiného chemického složení, které lze užívat. Určitě bych se neobávala léku Tilade , určitě při jeho užívání nedochází k oslabení imunity.Tento lék má protizánětlivý účinek, stabilizuje membránu žírných buněk bazofilů a dalších buněk účastnících se zánětu. Lék se ale musí užívat dlouhodobě a neměl by se předčasně vysazovat. Pokud budou přetrávváat kožní projevy, doporučovala doplnit i imunologické vyšetření, kožní vyšetření ev. zvážit biopsii z ložisky. Snažte se vypozorovat zda-li se kúže, svdění horší po nějaké vyvolávajícím faktoru /stres, potravina, prostředí.../. Při recidivujících otocích v obličeji, bolestech břicha by se měla vyloučit porucha komplementu /zjistilo by se při imunologickém vyšetření/. Nevímjak zvýšené bylo ASLO, jednorázový odběr se nedá jednoznačně posoudit, vždy je nutné nabrat alespoň 2 odběry, aby se zjistil vývoj hladiny v čase.

MUDr. Marcela Vorlíčková
MUDr. Marcela Vorlíčková

Specializace: Alergologie a klinická imunologie
Pracoviště: Immunia spol. s.r.o – Centrum prevence a léčby alergií a poruch imunity

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: