Tmavé chloupky

Dobrý den, rostou mi trochu tmavé chloupky v oblasti kolem prsních dvorců a na obličeji - je to zřejmě hormonální nerovnováhou? Přebytkem mužského hormonu? Pomohlo by užívání rostlinných estrogenů? Např z červeného jetele apod? Jak jinak se dá případně jejich růst potlačit? Děkuji.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, tento stav může opravdu souviset s nerovnováhou mezi ženskými a mužskými hormony, které máme my ženy v těle. V případě, že by se tento stav zhoršoval, chloupky by přibývaly, spolu např. s padáním vlasů, tvorbou koutů, objevením se fialových strií, přibýváním na hmotnosti, výpadky menstruace a pod., určitě by bylo na místě endokrinologické vyšetření. Pokud je to nález mírný, nezhoršuje se, někdy může pomoct užívání některých druhů antikoncepce (po poradě s gynekologem). Nejméně nežádoucích účinků mají samozřejmě kosmetická opatření, např. laserové ošetření. Fytoestrogeny jsou určeny zejména pro postmenopauzální ženy k zamezení návalů a podpoře kostní hmoty. Účinkují ale jen u některých žen - u těch, které mají vhodné složení střevní mikroflóry, která tyto přípravky v těle aktivuje. To se samozřejmě předem dá jen stěží určit. Mějte se hezky.

MUDr. Viktória Ďurovcová Ph.D.
MUDr. Viktória Ďurovcová Ph.D.

Specializace: Endokrinologie
Pracoviště: Soukromá endokrinologická ambulance, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: