Tramadol

moc vas prosím brala jsem tramadol retard 100 mg 4 pilulky denne ted jsem uz ve 26 tydnu 6 mesic tehotenstvi jsem na nem zavisla bez neho mam bolesti co se stane kdyz ho neprestanu do porodu opravdu to ublizi tomu novorezenci nebo musim prestat nebo je uz stejne pozde po 6 mesicich a on by mel abstinencni priznaky v mym brise co mam delat prosim

Odpověď odborníka:

Přestože tramadol zřejmě není teratogenní, tj. nezpůsobuje poškození plodu, je jeho delší užívání problematické, může vyvolat u Vašeho dítěte abstinenční příznaky a útlum dechu - nejen bezprostředně po porodu, ale i později (třeba až už budete doma!!!). V takových případech se doporučuje porod v adekvátně vybaveném zařízení (ve východních Čechách např. Fakultní nemocnice Hradec Králové), které je vybaveno neonatologickou jednotkou intenzívní péče. Váš gynekolog musí o Vaší závislosti na tramadolu vědět, měl by Vás proto nasměrovat k porodu do vhodného zařízení. Je nutné, abyste tam byla sledována před porodem v poradně pro riziková těhotenství. Současně doporučuji obrátit se na specialistu v oblasti prevence a léčby toxikománie, měl by Vás tam poslat praktický lékař nebo i gynekolog. Například: Protialkoholní a protitoxikomanická ambulance nemocnice v Pardubicích – tel. 466 016 621 (budova č. 13 naproti hlavní vrátnici, 1.p., ordinační doba pondělí – pátek 8.00-12.00 a 13.00–15.30 hod.)

MUDr. Jan Vachek
MUDr. Jan Vachek

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika nefrologie VFN a Klatovská nemocnice, a.s., interní oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
-1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: