Třes před usínáním

Dobrý den, sice nevím na koho se s tímto problémem obrátit, ale vzhledem k tomu, že jsem vám nedávno psala, zkusím to opět. Tenkrát jsem si stěžovala na to, že špatně a přerušovaně spím. To se po dalším měsíci nijak nezměnilo, ačkoliv jsem se tzv. "hodila do klidu" :) A už jsem si na to zvykla, nedostatkem energie ve dne rozhodně netrpím, takže spánek je zřejmě dostačující. Nyní mě ale trápí jiná věc a nevim jak ji mám chápat. Když večer zhasnu a chci spát, najednou se mi jakoby velice jemně a rychle rozvibruje celé tělo, cítím třes, jakoby se mi třásly snad i oči nebo mi za zavřenými víčky něco rychle problikávalo. Je to hrozně nepříjemné a nevím, o co vlastně jde. Je to normální? Nestává se mi to často, tak 2x do měsíce. Je mi dvacet a poslední dobou kvůli zkouškám na VŠ trávím hodně času u počítače. Může to mít souvislost? Děkuji za radu

Odpověď odborníka:

MIlá Karolíno. Řekl bych,že máte pravdu a potíže budou z přebytku rušivých elementů-dlouhé koncentrace na obrazovku počítače,nedostatklu kladných stimulů.Dejte si před spaním aspoň hodinu pauzu ve tmě nebo u svíčky. Nekonzumujte KOFEIN! Zda ticho nebo zvuky přírody nebo extrémně nevtíravá hudba,záleží na Vás.Já bych spíš dopručil ticho, aby smysly měl chvíli klid. Kromě " desatera,které níže vsunu bych Vám doporučil nějaké kulturní vyžití(divadlo,koncert,tanec), ¨vymazlení s tím,koho máte ráda:-) Sédatif PC 3x2 do ukončení zkouškovbého období. Ozvěte se,jak se Vám s mými radami daří.. na mens-sana@seznam.cz Většina " poruch" spánku vzniká po tichém či hlasitém vyslovení věty: Co bude,když neusnu???!!!! Proto je u mě v ordinaci tato věta zakázána... Tudíž se všichni moji pacienti-nespavci uzdravují:-) Zde je mé desatero,které Vás jistě uzdraví,pokud se jím budete řídit :-) 1. Nebojte se,přejde to! 2.Použijte před spaním nebo při jakémkoliv divném pocitu,který Vám bude nepříjemný-nekonečný nádech a nekonečný výdech-nejméně 2x,klidně i vícekrát. Pokud se nepříjemné a rušivé pocity vrátí,zopakujte totéž znovu a znovu.Můžete tuto metodu použít i za bílého dne,pokud míváte nepříjemné pocity tělesné anebo úzkost. 3. Udělejte si pořádek v denním režimu a dodržujte jej. 4.Neoddalujte důležitá ani běžná řešení a kroky. 5.Mějte přehledné vztahy,žijte pravdu svého srdce a svých emocí(podle pravidla: " to co cítím je pravda o něco víc než to co si myslím:-) 6.Sportujte denně aspoň půl hodiny 7. Nekonzumujte kofein ani jakékoliv návykové látky(pokud jste zapřisáhlými abstinenty,tak tento bod zapomeňte:-) 8.Nemějte nikdy zácpu-jít denně je norma.Obden už nikoliv:-) 9.Žijte naplno a s chutí! 10. Alternatívní vhodná medikace je Sédatif PC 3x1-3x2(homeopatikum volně prodejné v lékárnách) S pozdravem,přáním brzkého klidného usínání a poděkováním za důvěru Petr Jugas

MUDr. Petr Jugas
MUDr. Petr Jugas

Specializace: Neurologie
Pracoviště: Soukromá praxe neurologie

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: