Tres v tele

Dobry den, Rada bych se Vas zeptala na dotaz. Miluji cestovani, ale nerada letam letadlem. Nevim, co se stalo, ale létání jsem milovala az jednoho dne se vse změnilo, kdy jsem mela velke turbulence a propady. Pokud je let klidny i ja jsem klidna. Pokud ne, začnu se vnitřně klepat. Nestává se to pokaždé, ale stava. Vcera jsem opět letěla a nastaly turbulence. Byla jsem i dost unavena, diky menstruaci precitlivela a vse mi znova začalo. Chvění celého tela a take mi na chvili zacala brnet prava ruka. Dostala jsem strasny strach, ne o létání, ale o sebe, ze si tímhle privedu nejakou nemoc. Kamaradce zjistili z ničeho nic roztroušenou sklerózu a ja si nechci tímto nervovavim přihodit nejakou nemoc.... Muzete mi prosim poradit. Jak se tohoto stavu zbavit a zda jsou tyto psychické příznaky nebezpečné? Chci s tim opravdu pracovat a nebát se. Sednout si do letadl a byt v klidu. Jelikoz žiji v cizine nemohu navštívit žádného psychologa, a proto pisu Vam o radu. Vcerejsek me sam sebe opravdu vystrasil a ja si rekla dost! Létání je prostředek, který musim skoro kazde dva mesice používat a chci to přijmout tak jak to je! Děkuji za radu Simona

Odpověď odborníka:

Dobrý den, rozumím tomu, jak nepříjemná situace pro vás je, zvláště pak, když létat musíte. Je pochopitelné, že máte obavy, když nastanou turbulence- není to příjemné, myslím nikomu. A že v tom hraje obava o svůj život, resp.zdraví je zřejmé. Podle vaší reakce na problém je zřejmé, že chcete problému čelit a ne se mu vyhýbat. To už je první krok k tomu, aby změna mohla nastat. Samozřejmě by bylo nejlepší pracovat s psychologem. Jak ale píšete není to pro vás technicky možné. Není tedy úplně snadné najít způsob, jak na to. Proto vám můžu nabídnout pár technik, které však jsou spíše na bázi pokus omyl. Můžete vyzkoušet proti stresové dýchání. Popis: 1. Hluboký nádech do břicha. 2. zadržení dechu na 3 vteřiny. 3. pomalý hluboký výdech. Při nádechu je důležité, abyste se plně soustředila právě na dech. Měla byste si představovat, že nadechujete energii a sílu, představovat si, jak nadechovaný vzduch prochází nosem, plicními sklípky a doputuje do břicha. Pak nastává bod 2, kdy zadržíte dech a budete si představovat jak nadechovaná síla se z břicha dostává do celého těla. Bod 3- výdech, kdy si budete představovat, že vydechujete stres, napětí a nepohodu. Důležité je naučit se dýchání do břicha. Poznáte to tak, že při nádechu se břicho vyklene ven- jakoby se nafoukne. Tohle se naučte nejprve v klidu, nejlépe v leže. Je to velmi uvolňující a osvobozující. Aby byl efekt větší, měla byste za sebou opakovat tenhle způsob dýchání 5-10x za sebou. Dbejte na to, abyste toto prováděla velmi pomalu. Mělo by to pomoct hlavně v tom, že emoce, které se vás zmocňují v nepohodě, by se měly dostat pod kontrolu rozumu. Pak se zklidníte a budete racionálněji vyhodnotit svoji situaci. Dalším možností je hypnoterapie, prováděna zkušeným hypnoterapeutem, dále by bylo možné pracovat s psychologem- i za dva měsíce při zvýšené intenzitě setkávání by bylo možné dosáhnout pokroku. Moc vám držím pěsti a trpělivosti

Mgr. Miroslava Hruboňová
Mgr. Miroslava Hruboňová

Specializace: Psychologie
Pracoviště: Psychologické poradenství Mgr. Miroslava Hruboňová

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: