Tvorba modřin

Dobrý den, zhruba cca 5 let mám skolny k tvorbě modřin, stači se dotknout a vytvoří se mi užívám dlouhodobě kortikoidy pro astma je mé tělo jedna velká modřina. Někdy ani nevím, kdy jsem se uhodila, objeví-li novou modřinu, nebolí ale dlouho trvá než zmizí. Chtěla bych se zeptat, jestli jsou nějáké preparáty , které by mohli snížit tvorbu modřin Děkuji

Odpověď odborníka:

Dobré ráno, jak píšete, tvorba modřin pravděpodobně bude souviset s dlouhodobým užíváním kortikoidů, kdy se kůže stává méně odolnou chyběním kolagenu. Efekt kortikoidů ve vašem případě jistě převyšuje vedlejší účinky, tzn. vysadit je nemůžete, podle možností ve spolupráci s vaší pneumoložkou se můžete pokusit dávky snižovat. Jinak z léků by částečně mohl pomoci Ascorutin. Pěkný den.

MUDr. Petra Koudelková
MUDr. Petra Koudelková

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Nemocnice Pelhřimov, oddělení vnitřního lékařství

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: